Címke: gazdasági helyzet
Harminc év után befejeződik az ikonikus K-MAX helikopterek gyártása
Jelentősen megcsappant a kereslet a Kaman K-MAX iránt, ezért a vállalat költségcsökkentési programjának részeként végleg leállítja a gyártósort.
Tízezres leépítés lehet a Lufthansánál, lefoglalták a Virgin Australia néhány gépét
Tízezres létszámleépítés jöhet a Lufthansa-csoportnál, a Virgin Australia gépeit lefoglalta a perth-i repülőtér. Veszélyben az Avianca Holding, de a Tarom és a Blue Air egyelőre megmenekülhet.
Brit állami pénzt kaphat a Wizz Air, keresik a Virgin Australia vevőjét
Segítséget kaphat a Wizz Air a brit kormánytól, a csődvédelembe vonult Virgin Australia körül kínai befektetők köröznek hírek szerint, az Airbusnál pedig mostantól távolságtartással lehet az új repülőgépeket ávenni.
Váradi József: Ha teljesen leállna a Wizz Air, akkor is sokáig életben tud maradni
A Wizz Air ma az egyik legjobb helyzetben lévő légitársaság Európában, annyi szabad készpénzállománya van, amellyel akkor is hosszú ideig üzemképes maradna társadalmi és gazdasági károk mentén, ha minden járatot le kellene állítania – mondja az AIRportal.hu-nak a cég vezérigazgatója.
Csökkentette nyereségkilátásait az IATA
Csökkentette a légitársaságok nyereségkilátásait a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA), mivel a fuvarozók költségei nagyobb ütemben nőttek, mint a bevételeik.
Turbulens 2019-es évre számítanak a öböl-menti légitársaságok
Az emírségekbeli légitársaságok 2018-hoz képest az idén némileg nehezebb évre számítanak, de bíznak abban, hogy a folyamatos keresletnövekedés kisegíti őket a nehezebb helyzetben is.
Csődvédelmet kért az Avianca brazil leányvállalata
Csődvédelmet kért az Avianca brazil leányvállalata, mert attól tart, a lízingcégek lefoglalják a gépeit, és így nem tudna tovább üzemelni.
IATA: visszafogott növekedés várható 2019-ben
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint visszafogott pénzügyi fejlődés jellemzi majd a 2019-es évet a légitársaságoknál, az árbevétel és a profit növekedésének üteme lassabb lesz, mint 2018-ban.
IATA: tovább romlott a légitársaságok jövedelmezősége
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) friss kutatása szerint a második pénzügyi negyedévben tovább romlott a légitársaság jövedelmezősége, a kerozinárak pedig egy év alatt 40 százalékkal emelkedtek.
Befejezte az Aeroplex 2013-2016 közötti gazdálkodásának ellenőrzését az ÁSZ
Az Állami Számvevőszék felhívta a figyelmet arra, hogy a tartósan veszteséges társaság állami tulajdonban tartása nem felel meg az állami tulajdonnal szembeni alkotmányos követelményeknek.
Skift: a nemzeti légitársaságok kora lejárt
Nincs már mögöttes tartalma, ezért a Skift szaklap úgy látja, a nemzeti légitársaságok kora lejárt, egy újabb recesszió pedig több céget magával sodorhat, ha addig a magas olajár és a kiéleződő verseny nem végez velük.
Fitch: 2022-ig biztosan veszteséges lesz az Etihad
A Fitch hitelminősítő szerint az Etihad biztosan veszteséges marad 2022-ig, mivel túl nagy kockázatok vannak a cég átstrukturálási terveiben.
A prémium utasok fizetik meg a költségemelkedést
A légitársaságok az elmúlt időszakban bár növekvő költségekről számoltak be, az árrés nem változott jelentősen, mert a prémium utasokkal fizettették ki az egyre nagyobb költségeket.
Újabb Airbus A350-es vételéről tárgyal az Aeroflot a gyártóval
Airbus A350-esek vételéről tárgyal az Aeroflot a gyártóval, az oroszok újabb 28 gépet vennének, 7,8 milliárd dollár listaáron számolt értékben.
Mégis állami támogatásra szorulhat a Qatar Airways
Mégis állami támogatásra szorulhat a Qatar Airways, ha a környező országok hosszútávon is fenntartják a légitársasággal szembeni korlátozó intézkedéseket.
Több százan rekedtek Santo Domingo repülőterén a Pawa leállása miatt
Több százan rekedtek Santo Domingo nemzetközi repülőterén, mert a a Dominikai Köztársaság hatóságai felfüggesztették a Pawa Dominicana üzemelési engedélyét.