Címlap Címkék Malév

Címke: Malév

Hetven éve kezdte meg önálló működését a Malév

A Maszovlet jogutódaként 1954. november 26-án kezdte meg önálló működését a ma már nem létező Magyar Légiközlekedési Vállalat.

Harminc éve történt balesetről emlékezett meg az Aeroplex

A vállalatnál ezzel nem csak az elhunytak emlékét őrzik, de arra is visszatérően figyelmeztetnek: a repülésbiztonság és a munkabiztonság kéz a kézben járó részei a mindennapoknak, amiből soha nem lehet alább adni.

A csőd után 12 évvel is repülnek még a Malév egykori gépei

A Boeing 737NG-k közül több a környező országokban szolgál, a 737-400-asok közül az egyik időnként Budapesten is megfordul, sőt a Fokkerek is repülnek Ausztráliában.

Hatvan éve repült először a Tupoljev Tu-134

A Tupoljev Tu-134-es 60 éve, 1963. július 29-én hajtotta végre első felszállását, a kezdetben üveg orr-résszel és fékezőernyővel felszerelt típusból 854 példány készült, és ezzel lépett be a magyar légitársaság a jet-korszakba.

Áruszállítóvá alakítják a Malév egykori Boeing 767-300-asát

Az amerikai Atlas Air áruszállítóvá alakítja azt a 31 éves Boeing 767-300ER-t, amely egy ideig a Malév flottájában is repült HA-LHC lajstromjellel.

Harminc éve szállt fel először a Fokker 70-es

1993. április 4-én teljesítette szűzrepülését az egykori holland repülőgépgyártó utolsó modellje, amely a néhai Malév flottájában is jelentős szerepet játszott.

A csőd után 11 évvel is a világ több pontján repülnek az egykori Malév...

A Boeing 737NG-k közül több a környező országokban szolgál, kettő immár orosz lajstromjellel, a 737-400-asok egyike időnként Budapesten is megfordul a Swift Air színeiben, az egyik 767-300-as pedig a napokban repült át Magyarország felett.

Malév-évforduló: ez történt a kékorrú repülőgépekkel 10 év távlatában

Tíz éve állt le a Malév: a február 3-i évforduló alkalmából ismét utánanéztünk, hogy mi történt a nemzeti légitársaság nyugati gyártmányú repülőgépeivel.

Fennállásának harmincadik évfordulóját ünnepli a ferihegyi repülőmúzeum

A helyszínen a látogatók megismerhetik egyebek mellett a repülés hőskorát, a Malév 66 éves történetét, valamint betekintést kaphatnak a modern légiközlekedés hétköznapjaiba.

Nyolc év után minden Malév-utas megkaphatja a pénzét

Nyolc évvel a Malév leállása után azok az utasok is megkaphatják a le nem utazott jegyeik árát, akik utazási irodán keresztül vásároltak - írta a Napi.hu.

Hatvan éve érkezett Budapestre a Malév első Il-18-as gépe

Ma hatvan éve, 1960. április 1-jén érkezett meg Budapestre a Malév első Il-18-asa, a típus közel harminc évig szolgált a cég flottájában, először az utasforgalomban, később pedig áruszállítóvá alakítva.

Malév-évforduló: „Remek iskolát jelentett a nemzeti légitársaságnál dolgozni”

Ezúttal a "földi oldalt" szólaltatjuk meg a Malév-csőd évfordulóján: Kuti István történelmi időszakban, 1989-ben kezdett a nemzeti légitársaságnál dolgozni, és 1992-ig maradt.

Nem először lőttek le polgári gépet a repülés történetében

A modern repülés történetében nem példátlan az Ukraine International Airlines 752-es, Teheránnál lelőtt járatának esete, a nyolcvanas évek eleje óta több mint húsz esetben tüzeltek már katonai alakulatok, vagy terroristák polgári repülőgépekre.

A Közlekedési Múzeumba kerül az előbukkant Malév reklámtábla

Megkezdődött az új turbókörforgalom előkészítése, a munkálatok során pedig a több mint húszéves Malév reklámtábla is előbukkant, a relikvia Közlekedési Múzeumba kerül.

Wizz-vezér: Strukturális problémái vannak a budapesti repülőtérnek

Hülyeség a bádogépítmény, az építésekor is az volt, teljesen értelmetlen és nem hatékony - jelentette ki egy interjúban a Wizz Air vezérigazgatója. Váradi József szerint jót tenne, ha lenne másik reptér a fővárostól nem túl messze.

Malév-évforduló: Ez lett a cég nyugati gépeinek sorsa

A flotta egykori példányai közül legfőképp a Boeing 737-esek dolgoznak még igáslóként a világ több pontján, de az egyik 36 éves 737-200-as is aktív szolgálatban van a források szerint.

Malév-évforduló: „Szerettem volna innen menni nyugdíjba”

Ma hét éve állt le a nemzeti légitársaság, ebből az alkalomból a ma már a Germaniánál dolgozó Kemenesi Mária légiutas-kísérővel interjúztunk a nyolcvanas évekbeli pályakezdéséről, a flottacserékről és a Malév leállásának napjáról.

Elárverezik az Aeropark egyik Il-18-asát

A gép a parkot korábban üzemeltető, felszámolás alatt álló alapítvány tulajdonát képezi, de az LKK mindenképpen megpróbálja azt megszerezni.

Elbontották a Malév egykori Tu-154-esét Szalonikiben

Elbontották a Malév 2000-ben, Szalonikiben balesetet szenvedett HA-LCR lajstromjelű Tupoljev Tu-154B-2-es repülőgépét.

Kistuskók állami szolgálatban: a hetvenes évek kormánygépei

Bár Kádár János nem kedvelte a repülést, majdnem egy évtizedig négy különböző Tu-134-es is szolgálta az ország vezetésének igényeit.

A Malév első Tu-154-esén gyakorolják az utashidak kezelését Ferihegyen

A veterán Malév-gépen a 2B oldali utasmóló új utashídjainak üzemeltetését gyakorolják a földi kiszolgálók.

Negyvenhét éve történt a kijevi Malév-katasztrófa

Napra pontosan negyvenhét éve Taraszovka község határában csapódott földbe a Malév 110-es járata.

Dr. Fülöp András nevét kapta a Malév első Tu-154-ese

Hivatalosan is elkeresztelték a Malév egykori első, Tu-154-esét, amely nemrég kapta vissza eredeti festését.

Skift: a nemzeti légitársaságok kora lejárt

Nincs már mögöttes tartalma, ezért a Skift szaklap úgy látja, a nemzeti légitársaságok kora lejárt, egy újabb recesszió pedig több céget magával sodorhat, ha addig a magas olajár és a kiéleződő verseny nem végez velük.

Régi-új festésben a Malév első Tu-154-es repülőgépe

A Tupoljev Tu-154-es megszületésének közelgő 50., és a típus a Malév flottájában történt forgalomba állításának 45. évfordulója alkalmából megújult a magyar nemzeti légitársaság egykori első Tu-154-es repülőgépének festése.
Hirdetés
Translate »