Címke: Malév
Hetven éve kezdte meg önálló működését a Malév
A Maszovlet jogutódaként 1954. november 26-án kezdte meg önálló működését a ma már nem létező Magyar Légiközlekedési Vállalat.
Harminc éve történt balesetről emlékezett meg az Aeroplex
A vállalatnál ezzel nem csak az elhunytak emlékét őrzik, de arra is visszatérően figyelmeztetnek: a repülésbiztonság és a munkabiztonság kéz a kézben járó részei a mindennapoknak, amiből soha nem lehet alább adni.
A csőd után 12 évvel is repülnek még a Malév egykori gépei
A Boeing 737NG-k közül több a környező országokban szolgál, a 737-400-asok közül az egyik időnként Budapesten is megfordul, sőt a Fokkerek is repülnek Ausztráliában.
Hatvan éve repült először a Tupoljev Tu-134
A Tupoljev Tu-134-es 60 éve, 1963. július 29-én hajtotta végre első felszállását, a kezdetben üveg orr-résszel és fékezőernyővel felszerelt típusból 854 példány készült, és ezzel lépett be a magyar légitársaság a jet-korszakba.
Áruszállítóvá alakítják a Malév egykori Boeing 767-300-asát
Az amerikai Atlas Air áruszállítóvá alakítja azt a 31 éves Boeing 767-300ER-t, amely egy ideig a Malév flottájában is repült HA-LHC lajstromjellel.
Harminc éve szállt fel először a Fokker 70-es
1993. április 4-én teljesítette szűzrepülését az egykori holland repülőgépgyártó utolsó modellje, amely a néhai Malév flottájában is jelentős szerepet játszott.
A csőd után 11 évvel is a világ több pontján repülnek az egykori Malév...
A Boeing 737NG-k közül több a környező országokban szolgál, kettő immár orosz lajstromjellel, a 737-400-asok egyike időnként Budapesten is megfordul a Swift Air színeiben, az egyik 767-300-as pedig a napokban repült át Magyarország felett.
Malév-évforduló: ez történt a kékorrú repülőgépekkel 10 év távlatában
Tíz éve állt le a Malév: a február 3-i évforduló alkalmából ismét utánanéztünk, hogy mi történt a nemzeti légitársaság nyugati gyártmányú repülőgépeivel.
Fennállásának harmincadik évfordulóját ünnepli a ferihegyi repülőmúzeum
A helyszínen a látogatók megismerhetik egyebek mellett a repülés hőskorát, a Malév 66 éves történetét, valamint betekintést kaphatnak a modern légiközlekedés hétköznapjaiba.
Nyolc év után minden Malév-utas megkaphatja a pénzét
Nyolc évvel a Malév leállása után azok az utasok is megkaphatják a le nem utazott jegyeik árát, akik utazási irodán keresztül vásároltak - írta a Napi.hu.
Hatvan éve érkezett Budapestre a Malév első Il-18-as gépe
Ma hatvan éve, 1960. április 1-jén érkezett meg Budapestre a Malév első Il-18-asa, a típus közel harminc évig szolgált a cég flottájában, először az utasforgalomban, később pedig áruszállítóvá alakítva.
Malév-évforduló: „Remek iskolát jelentett a nemzeti légitársaságnál dolgozni”
Ezúttal a "földi oldalt" szólaltatjuk meg a Malév-csőd évfordulóján: Kuti István történelmi időszakban, 1989-ben kezdett a nemzeti légitársaságnál dolgozni, és 1992-ig maradt.
Nem először lőttek le polgári gépet a repülés történetében
A modern repülés történetében nem példátlan az Ukraine International Airlines 752-es, Teheránnál lelőtt járatának esete, a nyolcvanas évek eleje óta több mint húsz esetben tüzeltek már katonai alakulatok, vagy terroristák polgári repülőgépekre.
A Közlekedési Múzeumba kerül az előbukkant Malév reklámtábla
Megkezdődött az új turbókörforgalom előkészítése, a munkálatok során pedig a több mint húszéves Malév reklámtábla is előbukkant, a relikvia Közlekedési Múzeumba kerül.
Wizz-vezér: Strukturális problémái vannak a budapesti repülőtérnek
Hülyeség a bádogépítmény, az építésekor is az volt, teljesen értelmetlen és nem hatékony - jelentette ki egy interjúban a Wizz Air vezérigazgatója. Váradi József szerint jót tenne, ha lenne másik reptér a fővárostól nem túl messze.
Malév-évforduló: Ez lett a cég nyugati gépeinek sorsa
A flotta egykori példányai közül legfőképp a Boeing 737-esek dolgoznak még igáslóként a világ több pontján, de az egyik 36 éves 737-200-as is aktív szolgálatban van a források szerint.
Malév-évforduló: „Szerettem volna innen menni nyugdíjba”
Ma hét éve állt le a nemzeti légitársaság, ebből az alkalomból a ma már a Germaniánál dolgozó Kemenesi Mária légiutas-kísérővel interjúztunk a nyolcvanas évekbeli pályakezdéséről, a flottacserékről és a Malév leállásának napjáról.
Elárverezik az Aeropark egyik Il-18-asát
A gép a parkot korábban üzemeltető, felszámolás alatt álló alapítvány tulajdonát képezi, de az LKK mindenképpen megpróbálja azt megszerezni.
Elbontották a Malév egykori Tu-154-esét Szalonikiben
Elbontották a Malév 2000-ben, Szalonikiben balesetet szenvedett HA-LCR lajstromjelű Tupoljev Tu-154B-2-es repülőgépét.
Kistuskók állami szolgálatban: a hetvenes évek kormánygépei
Bár Kádár János nem kedvelte a repülést, majdnem egy évtizedig négy különböző Tu-134-es is szolgálta az ország vezetésének igényeit.
A Malév első Tu-154-esén gyakorolják az utashidak kezelését Ferihegyen
A veterán Malév-gépen a 2B oldali utasmóló új utashídjainak üzemeltetését gyakorolják a földi kiszolgálók.
Negyvenhét éve történt a kijevi Malév-katasztrófa
Napra pontosan negyvenhét éve Taraszovka község határában csapódott földbe a Malév 110-es járata.
Dr. Fülöp András nevét kapta a Malév első Tu-154-ese
Hivatalosan is elkeresztelték a Malév egykori első, Tu-154-esét, amely nemrég kapta vissza eredeti festését.
Skift: a nemzeti légitársaságok kora lejárt
Nincs már mögöttes tartalma, ezért a Skift szaklap úgy látja, a nemzeti légitársaságok kora lejárt, egy újabb recesszió pedig több céget magával sodorhat, ha addig a magas olajár és a kiéleződő verseny nem végez velük.
Régi-új festésben a Malév első Tu-154-es repülőgépe
A Tupoljev Tu-154-es megszületésének közelgő 50., és a típus a Malév flottájában történt forgalomba állításának 45. évfordulója alkalmából megújult a magyar nemzeti légitársaság egykori első Tu-154-es repülőgépének festése.