Csatlakozott az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) „Not on my Flight” kampányához a Wizz Air, amelynek célja, hogy visszaszorítsa a rendbontó és erőszakos viselkedést az európai légi járatokon, és ezzel megóvja az utasok jogát a nyugodt és biztonságos repüléshez – közölte a low-cost légitársaság.
Az Európai Unióban egyre több repülőjáratot zavar meg az utasok rendbontó viselkedése, amelyhez az esetek 70 százalékban szóbeli vagy fizikai agresszió is társul. Bár szigorú szabályainak és jól kiképzett személyzetének köszönhetően a Wizz Air járatain nem változott érdemben a rendbontások száma az elmúlt években,
az európai légiközlekedés egészét tekintve 34 százalékkal több ilyen esetet regisztráltak 2018-ban, mint egy évvel korábban.
A teljes utasszámhoz viszonyítva a rendbontók aránya elenyésző, azonban a repülés zavartalanságára és az utastársak nyugalmára gyakorolt hatásuk így is jelentős.
A túlzásba vitt alkoholfogyasztás, a mosdóban dohányzás, az utaskísérők vagy a többi utas ellen irányuló szóbeli és tettleges erőszak, illetve a személyzet utasításainak figyelmen kívül hagyása elvonhatja az utaskísérők figyelmét szokásos feladataiktól, így szükségtelen fennakadáshoz és jelentős késésekhez is vezethet.
A Wizz Airnél a közlemény szerint alapelv, hogy a légitársaság zéró toleranciával kezeli az utasai és több mint 4500 munkatársa ellen irányuló esetleges erőszakot. Professzionális, naprakész kiképzésének és a rendszeres ismétlő tréningeknek köszönhetően a légitársaság elkötelezett személyzete hatékonyan kezeli a rendbontó utasokat, a szükséges esetekben a helyi hatóságokkal is szorosan együttműködik ezen a területen – írja a tájékoztatás.
Mint a fapados cég kiemeli, nem megengedhető, hogy egy rendbontó kisebbség tönkretegye a békés többség utazási élményét, emiatt döntöttek úgy, hogy csatlakoznak az EASA kezdeményezéséhez, és utasaikat is arra biztatják, hogy támogassák a közösségi oldalakon a kampányt a #notonmyflight hashtaggel – zárul a közlemény.