A folyamatosan bővülő forgalom miatt fejlesztésbe kezd a barcelonai reptér, a korábban bejelentett beruházást most az üzemeltető felügyelő bizottsága is engedélyezte. Átalakítások lesznek az 1-es terminálon, illetve megépítik a szatellitjét is legkésőbb 2026-ig, hogy a kapacitást évi 70 millió utasra növeljék.

Spanyolország második, Európa hetedik legforgalmasabb légikikötője a barcelonai, az utasok száma tavaly átlépte az 50 milliót. A növekedés miatt az állami tulajdonú üzemeltető, az AENA bejelentette, hogy a bővítési terv megkapta a felügyelő bizottságtól a zöld utat – írja az Aerotelegraph.

Megépítik a fejlesztési koncepcióban már szereplő szatellitet az újabbik, 1-es terminállal szemközt, utóbbiban átépítések lesznek, ezen kívül pedig az autóparkolók kapacitását is növelik.

Az újabbik, 1-es terminálban is lesznek átépítések (Forrás: AENA)

Az illetékes minisztérium már tavaly döntött a kapacitások növeléséről az El Prat reptéren. A 2009-ben átadott 1-es terminállal föld alatti összeköttetésben lesz a szatellit, hozzá kapcsolódóan természetesen újabb gurulóutak, forgalmi előterek és repülőgép-állóhelyek is épülnek.

A tájékoztatás szerint az építészeti-kivitelezési tendereket hamarosan kiírják, a munka 2021-2022-ben kezdődhet el, legkésőbb 2026-ban pedig át is adnák az új épületrészt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az 1-es terminált a világhírű katalán sztárépítész, Ricardo Bofill alkotta meg, és már annak idején megrajzolta e bővítmény terveit is.

Az interneten fellelhető látványtervek szerint a szatellit a két párhuzamos és a keresztirányú futópálya által bezárt területen állna, és sajátos, fekvő V alakja – vagy találóbb gasztronómiai hasonlattal a rántott pontyszeletre emlékeztető formája – volna.

Az AENA korábbi koncepciója még egy torz Y alakú épületről szólt, végül 2008-ra született meg ez a forma. Az akkori elképzelések szerint három ütemben valósulna meg a szatellit.

A beruházásokkal az az üzemeltető célja, hogy a kapacitást a jelenlegi évi 55 millió utasról 70 millióra növelhessék.

Mint arról többször beszámoltunk, az elmúlt időszakban a hosszú távú fapados járatokat üzemeltető cégek közül az IAG-holdinghoz tartozó LEVEL, valamint a Norwegian is bázist nyitott Barcelonában, előbbi még tavaly, utóbbi pedig nemrég bejelentette, hogy tovább bővíti itteni transzatlanti járatainak hálózatát.