Március 26-án lép életbe az idei nyári menetrend, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője kapacitásbővítésre, visszatérő útvonalakra és a járvány előttit megközelítő charterkínálatra számít, emellett dolgoznak az amerikai járatok visszahozásán, valamint ázsiai és afrikai hosszútávú útvonalak megnyitásán is – mondta el Bogáts Balázs járatfejlesztési igazgató az AIRportal.hu-nak.

-Várhatóan mennyi légitársaság üzemel majd a nyári menetrendben Budapestről, járataikkal hány úti cél lesz elérhető? Ez mekkora bővülést jelent a tavalyihoz képest, illetve a járvány előtti nyári kínálathoz viszonyítva?

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről az idei nyári menetrendben várhatóan 121 úti cél lesz elérhető közvetlen járattal, 37 légitársaság kínálatában.

Az úti célok száma a 2019-es rekordév nyári menetrendjének adataihoz képest 19,6 százalékos elmaradást, a tavalyihoz viszonyítva viszont 8,8 százalékos bővülést jelent.

-Járatsűrűség és ülőhely-kapacitások tekintetében mekkora visszaépülés várható a járvány előttihez, illetve a tavalyi nyárhoz képest? Melyek lehetnek a legnépszerűbb és a legnagyobb növekedést felmutató útvonalak?

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Járatsűrűséget tekintve a 2023-as menetrend a tavaly nyárihoz képest 5 százalékkal növekedett, ugyanakkor a járvány előtti, 2019-es nyári menetrendtől még 16 százalékkal elmarad.

Az ülőhely-kapacitások is hasonlóan alakulnak az idei nyárra: a 2022-es évhez képest 3,5 százalékos a bővülés, míg 2019-hez viszonyítva 13 százalékos a hiány.

A legnagyobb visszaépülést, növekedést mutató úti célok egyértelműen Szöul (LOT és Korean Air), valamint Belgrád, ezeken az úti célokon kívül Sanghajnál is 100 százalékos visszaépülés tapasztalható.

(Fotó: Budapest Airport / Baranyi Róbert)

-Melyek lesznek várhatóan a legnépszerűbb nyaraló úti célok és országok menetrend szerinti és charter-járatokon, a már feltöltött kapacitások alapján?

A legnépszerűbbek az előrejelzések alapján a törökországi Antalya és Izmir, valamint az egyiptomi Hurghada.

Antalyába a chartereken kívül a Sun Express és a Wizz Air, Izmirbe szintén a Sun Express, Hurghadába pedig a charter járatokon kívül az Air Cairo és a Wizz Air is üzemel majd.

Bízunk abban, hogy az új járatok közül népszerű lesz a Ryanair belfasti járata, továbbá az Air Serbia légitársasággal Belgrádon keresztül Horvátország és Montenegró is kedvelt célállomások lesznek.

-A charter-kínálattal kapcsolatban mik a várakozások?

Előzetes információink alapján továbbra is Egyiptom, Törökország és a görög szigetek a „sláger” célállomások e körben.

Tavaly a charter-utasok száma elérte a járvány előtti szint 75 százalékát, idén reményeink szerint ez az érték 90 százalék fölötti lesz.

(Fotó: Budapest Airport / Baranyi Róbert)

-Melyek a legnagyobb potenciállal rendelkező kiszolgálatlan útvonalak, amelyeken a járatfejlesztési csapat dolgozik?

A 2022-es adatok alapján úgy látjuk, hogy a francia vagy a spanyol régió nagy potenciállal rendelkezik Európán belül, illetve vannak még olyan célállomások is, amelyek nem tértek vissza a Covid után.

Európán kívül a Maldív-szigetek és Zanzibár mellett toronymagasan az Egyesült Államok és Kanada számos városa továbbra is nagyon vonzó.

-Meglévő hosszútávú útvonalakon várható-e kapacitásbővítés például Kína felé, illetve milyen várakozásaik vannak a továbbiak visszatérésével kapcsolatban?

Bízunk abban, hogy a nyári csúcsidőszakban a csoportos kínai utasok számának növekedése ösztönözni fogja a légitársaságokat kapacitásaik növelésére, és adott esetben új légitársaságok is megjelenhetnek Budapesten, hiszen hatalmas potenciállal rendelkező kínai városok várnak közvetlen összeköttetésre.

A járatfejlesztési csapat mindent megtesz azért is, hogy jövőre legyen elérhető közvetlen összeköttetés Budapest és az észak-amerikai kontinens között, ezen kívül pedig számos egyéb hosszútávú járat Budapestre csábítása is tervben van Ázsia és Afrika egyes országaiból.

Az AIRportal.hu a 2023-as nyári menetrenddel (S23) kapcsolatos további hírei itt olvashatók!