Meghaladta az 500-at azon repülőgépek száma, amelyek vételétől ebben az évben álltak el a Boeing ügyfelei, de a megrendeléseket is nézve a gyártó idei, lemondásokkal számolt (tehát nettó) teljesítménye is mínusz 516 repülőgépen áll április végével.
A Boeing honlapján elérhető adatok szerint április újabb olyan hónap volt, amikor a vállalat nem tudott egyetlen repülőgépet sem eladni. A 737 MAX-ok engedélyeztetése még mindig folyamatban van, szélestörzsű gépből meg most legfeljebb áruszállítóra van igény, és arra sem nagy.
Bár a Boeing beindította összes gyártósorát, az átvételek egyelőre nem hasítanak, áprilisban hat gépet tudtak az ügyfeleknek átadni, és ezek között szerepel egy 737-esen alapuló P8 Poseidon is az amerikai haditengerészetnek.
A társaság rendelésállománya az első negyedévben zuhant be, március végéig 356 gépet mondtak le a Boeingnél.
Áprilisban tovább romlott a helyzet, csak a 737 MAX-okból idén eddig 539 példány vásárlásától léptek vissza az ügyfelek.
Mivel 18 új rendelés is van a géptípusra, így a nettó rendelésállomány ebben az évben mínusz 521 darabon áll. A 787 Dreamlinerek esetében hét, a 777-eseknél 15 gép vételétől álltak el, de előbbi típusra 22 rendelés érkezett idáig, a triplahetesekre viszont egy sem.
Mindezt összevetve a Boeing április végéig összesen 49 repülőgépet adott el, de 565 példány gyártási szerződését mondták fel, tehát
a nettó, lemondásokkal számolt rendelésállománya mínusz 516 gép volt április végével.
Versenytársa, az Airbus annyival jobb helyzetben van, hogy egyelőre nem állnak hegyekben a visszamondó nyilatkozatok: eddig 66 gép megrendelésétől álltak el, és a nettó idei rendelésállomány április végével 299 darab volt. Viszont némileg magyarázhatja a különbséget az, hogy mivel a Boeing a 737 MAX-nál immáron több mint egy éves csúszásban van, az ügyfelek talán már következmények nélkül lemondhatják megrendeléseiket, míg az Airbusnál köti őket a szerződés.