Egy lengyelországi egykori katonai repülőtéren, a Bydgoszcz Ignacy Jan Paderewski légikikötő területén tárolják a Wizz Air Pratt & Whitney hajtóműproblémák miatt leállított Airbus A321neo gépeinek jelentős részét.

Az Airbus A321neo/A320neo repülőgépek az AviSpace Youtube-csatorna egy Varsó és Bydgoszcz közötti járatot megörökítő videóján tűnnek fel.

A leszállás után, a terminálhoz gurulás közben több mint húsz új generációs Wizz Air repülőgép számolható meg, amelyek nagyrészt hajtóművek nélkül, lekonzerválva vesztegelnek az egykori katonai bázis területén.

A légitársaság legutóbbi közlése szerint, június végi állapot szerint 46 darab Airbus A320neo/A321neo repülőgépét volt kénytelen parkolni az új generációs, Pratt & Whitney PW1100G-JM GTF típusú hajtóművek alkatrészeibe került szennyezett fémpor miatt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint augusztusban beszámoltunk róla, világszerte közel 500 A320neo áll a földön, és várhatóan 2026-ig egyidejűleg átlagosan 350 repülőgép hajtóműveinek ellenőrzése és szervizelése lesz folyamatban. Mivel cserehajtóművek csak nagyon korlátozott számban állnak rendelkezésre, az érintett gépekre közel egy évig tartó tárolás vár.

A probléma miatt jelenleg ugyanis egy-egy gépre 300 napos leállás vár, mire visszakerülhetnek rájuk a kicserélt alkatrészekkel felújított hajtóművek.

A javítás azért tart ennyire hosszú ideig, mert a hajtóműveket el kell távolítani, és a gyártó által kijelölt egyik szervizbe kell szállítani, amelyek kapacitása azonban korlátozott, az érintett alkatrészek cseréjéhez a szerkezeteket pedig szinte teljesen szét kell szedni.