Az A320neo családba tartozó repülőgépek hajtóműveinél felmerült újabb probléma miatt a következő két negyedévben akár tíz százalékos kapacitáscsökkentésre kényszerülhet a Wizz Air.

A Pratt & Whitney anyavállalata újabb tájékoztatást adott ki a GTF-hajtóművek egyik alkatrészének gyártásakor felhasznált, az előírásoknak nem megfelelő alapanyag okozta problémákkal kapcsolatban.

A Wizz Air becslése szerint emiatt a légitársaságnál tíz százalékos kapacitáscsökkentésre lehet szükség a következő két negyedévben, azaz október 1. és március 31 között,
mert az érintett hajtóműveket le kell szerelni a repülőgépekről, és hosszú időre a gyártó által kijelölt szervizbe kell küldeni.

(Fotó: AIRportal.hu)

A légitársaság közlése hozzáteszi, hogy továbbra is elemzik, a probléma milyen hatással van az üzemelésre, illetve együttműködnek a hajtómű gyártójával annak érdekében, hogy minél kevesebb repülőgépet minél rövidebb ideig kelljen leállítani.

Emellett a Wizz Air proaktív intézkedéseket dolgoz ki a pénzügyeire és a járatüzemeltetésre gyakorolt hatások enyhítésére, és kompenzációt fog kérni a Pratt & Whitney-től.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A fapados légitársaság flottájának már több mint felét teszik ki az új generációs Airbus A320neo családba tartozó repülőgépek, és ezek kizárólag Pratt & Whitney GTF hajtóművekkel rendelkeznek, így a cég kiemelkedő mértékben kitettnek mondható.

Nagyobb a gond a korábban becsültnél

Amint korábban megírtuk, az RTX (korábban: Raytheon) tulajdonában lévő Pratt & Whitney 2015 és 2021 között gyártott GTF-hajtóműveiben a nagynyomású fokozat turbinatárcsáiban felhasznált fémporba mikroszkopikus szennyeződések kerültek, emiatt azokon repedések keletkezhetnek, így az előírt idő előtt át kell vizsgálni az érintett példányokat, illetve cserélni kell a hibás alkatrészt.

Az erőforrásokat le kell szerelni és vissza kell küldeni a gyártó kijelölt szervizébe, ahol teljesen szét kell szedni őket, a gyártó korábban hajtóművenként 60 napra becsülte a művelet időigényét, de a legfrissebb közlés szerint ez 300 napba telik.

Fotó: AIRportal.hu

A gyártó előrejelzése szerint az átvizsgálások egészen 2026-ig elhúzódnak majd, és hat-hétszáz hajtóművet érintenek.

Számos budapesti útvonal menetrendjét is átvariálták

Nem tudni, hogy az üggyel összefüggésben van-e, de a Wizz Air az elmúlt időszakban számos útvonalán változtatta meg a menetrendet és a járatok számát, köztük budapestiek menetrendjét is módosította az Aeroroutes menetrendi elemző oldal posztja szerint.

Fotó: AIRportal.hu

Ami a budapesti útvonalakat illeti, október végétől Eindhoven irányába hetente 14 helyett 11, Dzsiddába 3 helyett 2, London Lutonba 21 helyett 19, Varsóba 5 helyett 4 járat közlekedik. A lutoni és eindhoveni útvonalakon az év végi ünnepek körüli időszakban (dec.5-jan.8. között) azonban megmarad a korábban meghirdetett kapacitás.

Ugyanakkor Budapestről Reykjavík, Sarm es-Sejk és Hurghada felé heti 2-ről 3-ra bővíti a járatszámot a légitársaság, a Kairó melletti Giza-Sphix reptérre pedig A320-asok helyett nagyobb A321neók közlekednek majd a meghirdetett heti 3 alkalommal.