Az Airbus Latin-Amerikában tesztelte az egyik A330-900 prototípust, hogy a forró éghajlatú és magas fekvésű repülőterekre tanúsításhoz vizsgálja teljesítményét és üzemelési képességeit.

Az európai gyártó várakozása szerint az új generációs hajtóművekkel felszerelt, közepes méretű szélestörzsű típus a jövő év elején szerezheti meg az ehhez szükséges hatósági engedélyt.

Az Airbus tavasszal kéthetes tesztelést folytatott az A330-900neo egyik prototípusával Mexikóban és Bolíviában, ahol a nagy magasság és a forróság miatt a tengerszintihez képest jelentősen ritkább levegőben lehet végezni repüléseket.

A gyártó többek közt a csaknem 4000 méter magasan fekvő La Paz repülőterén is speciális műszerekkel mérte a Rolls-Royce Trent 7000 típusú hajtóművek, valamint a repülőgép viselkedését, teljesítményét és rendszereinek működését, például a hajtómű indítása, a gurulás, a felszállás és a megközelítés, valamint megszakított felszállás közben.

Forrás: Airbus

Míg az új generációs hajtóművekkel felszerelt A330-800-as és -900-as változatok eddig csak legfeljebb 2440 méter magasan fekvő futópályákon szállhattak fel és le, az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) az előd A330-200-as és -300-as típusok esetében maximum 3800 méter (12 500 láb) magasságban fekvő repülőtereken is engedélyezte az üzemelést.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus az eredményesnek minősített tesztelési kampánnyal – amelyről az alább látható részletes kisfilmet is közzétette – most ugyanezt célozta meg az új változat esetében. A gyártó a tanúsítás megszerzése esetén az érintett országok légitársaságainak is kínálhatja majd a típust.