A napokban kapták lencsevégre már teljes festésben a Qatar Airways első Boeing 737 MAX 8 repülőgépét, amelyet korábban az orosz S7 légitársaságnak szánt a gyártó.
Az A7-BSC lajstromjelű repülőgép a Portland nemzetközi repülőtéren működő festőüzemben kapta meg a katari légitársaság színeit, és április 2-án tért vissza az everetti Paine Fieldre.
A 43329-es gyártási számú repülőgép azt követően kerül a Qatar Airwayshez, hogy az Oroszországgal szembeni szankciók miatt az S7 Airlines nem tudta átvenni. Korábban ezt a példányt látták még teljesen fehérben, de már részben Qatar-festésű oldalkormánnyal.
A katari légitársaság az internetes adatbázisok szerint kilenc, eredetileg az S7-nek szánt Boeing 737 MAX-ot vesz át, ebből nyolc az Air Lease Corporation (ALC), egy pedig az AerCap lízingcég tulajdonában van.
.@qatarairways 737-8 A7-BSC landing at KPAE after painting at Portland earlier today as BOE209. 43329/8134 S7-NTU. pic.twitter.com/OLWyGlFh61
— BFI Watch (@bfi_watch_ca350) April 2, 2023
A típus a rövidtávú útvonalhálózata bővítésében segíthet a légitársaságnak, amelyben az idei évben csak mérsékelt növekedést tudott végrehajtani az új repülőgépek átadásainak csúszása miatt. Ugyanakkor újból élnek a Qatar Airways A321neókra szóló rendelései is, miután a légitársaságnak és az európai gyártónak megállapodással sikerült lezárnia az A350-esek felületi hibáiból indult jogvitát.
A dohai központú légitársaság még 2016 decemberében rendelt új generációs 737-eseket az azóta csődbe ment Air Italy leányvállalatnak, majd tavaly nyáron még 25 darab 737 MAX 10-esre vonatkozó megállapodását véglegesítette a gyártóval, de utóbbi még nem kapta meg a forgalomba állításhoz szükséges hatósági jóváhagyást.