Az A350-esek körüli vita rendezését követően az európai gyártó visszaállította a katari légicég A321neókra és A350-esekre szóló szerződéseit, eközben egy Boeing 737 MAX 8-ast a Qatar színeiben láttak.

Az Airbus rendelésállományáról március elején kiadott frissítés szerint a Qatar Airways 50 darab A321neóra és 23 darab A350-esre szóló megrendelése visszakerült a könyveibe.

A megrendeléseket az európai gyártó a légitársasággal az A350-esek felületi hibáival kapcsolatos, bírósági eljárásig eszkalálódott vita során törölte, de a múlt hónapban történt megállapodás részeként mindezeket ismét szerepeltetik a nyilvántartásban.

Forrás: Airbus

Mindeközben az amerikai gyártó egyik telephelyén egy Boeing 737 MAX 8-ast fotóztak le a Qatar Airways színeire részben befestett oldalkormánnyal. Az Airways magazin által kiszúrt fotó (lásd alább a beágyazott tweetet) azért is érdekes, mert a légitársaság – nyilvánosan legalábbis – nem rendelkezett megrendeléssel erre a változatra.

Tavaly év elején a légitársaság éppen a törölt A321neo-rendelések miatt írt alá szándéknyilatkozatot 25 darab 737-10 (azaz MAX 10) megrendeléséről, ám ennek a változatnak a tanúsítási programja jelentős csúszásban van, a legutóbbi információk szerint csak 2024-ben várható.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Boeing

A légitársaság még 2016-ban 60 darab Boeing 737 MAX 8 megvásárlásáról szándéknyilatkozatot írt alá, ám ezeket az időközben csődbe ment Air Italy olaszországi leányvállalatnak szánta a dohai cég.

Így egyelőre nem tiszta, hogy a most lencsevégre kapott MAX 8-as ezen korábbi rendelésből, vagy esetleg a késésben lévő MAX 10-esekre szóló rendelésből a kisebb változatra konvertálás révén érkezik-e a légitársasághoz.

A Qatar Airwaysnek minden esetre nagy szüksége lenne új repülőgépekre, mert az átadások csúszása miatt csak mérsékelt útvonalhálózat-bővítést tudott bejelenteni a napokban.