Az októberi túlfutásos baleset, majd rá egy hétre egy másik példány felszállás közbeni súlyos hajtómű-meghibásodása után az összes Airbus A330-as repülőgépét intenzív műszaki ellenőrzésnek veti alá a Korean Air, hatot pedig kivont a forgalomból.
Miután egy héten belül két súlyos esemény is történt a típussal, a Korean Air rendkívüli biztonsági ellenőrzésnek veti alá a közel 18 éves átlagéletkorú Airbus A330-as flottáját, köztük 200-as és 300-as változatokat is. Előbbiekből 8, utóbbiakból – a cebui balesetben érintett, forgalomból azóta végleg kivont példányt nem számolva – 21 példánnyal rendelkezik a cég.
A légitársaság hat géptől végleg megválik, a megmaradókat pedig szakaszosan állítja le és végzi el rajtuk a különleges biztonsági ellenőrzést
– közölte a légitársaság elnöke, Woo Kee-Hong a dél-koreai földügyi, infrastrukturális és közlekedési minisztérium sürgősséggel összehívott ülésén.
A vezető hozzátette, hogy a légitársaság biztonságirányítási rendszeréről és annak működéséről objektív vizsgálatot kezdeményeznek, amelyet egy erre szakosodott külső szervezet végez majd el.
A Flightglobal szerint hangsúlyozta, hogy a Korean Air világszínvonalú biztonságirányítási képességekkel rendelkezik, a külső vizsgálat célja az, hogy feltárja a vállalat biztonsági kultúrájának és biztonságirányítási eljárásainak javítási lehetőségeit. Közölte továbbá, hogy a flotta korosodó tagjait a következő öt évben új generációs – köztük Boeing 737 MAX és 787 Dreamliner, valamint Airbus A321neo – repülőgépekkel váltják le.
Amint arról beszámoltunk, október 23-án a Korean Air egyik A330-300-asa rossz időjárási körülmények között a leszállást követően túlfutásos balesetet szenvedett Cebu nemzetközi repülőterén, amelyben nem sérült meg senki, de a repülőgépben olyan súlyos károk keletkeztek, hogy végleg ki kellett vonni a forgalomból.
Egy héttel később a légitársaság egy másik, Szöulból Sydneybe tartó A330-300-as gépének súlyos hajtómű-meghibásodás miatt kellett röviddel a felszállást követően visszafordulnia. Ez a gép biztonságosan leszállt.
A minisztérium a két eseményt követően az ország mind a 11 üzemeltetőjénél kéthetes rendkívüli biztonsági ellenőrzést indított.