Az eddig kizárólag Boeing 747-eseket üzemeltető hongkongi cargo-légitársaság lett az európai gyártó új generációs, szélestörzsű áruszállító típusának második távol-keleti megrendelője.
A Cathay Cargo hat Airbus A350F áruszállító repülőgépet rendelt, és a listaárakon 2,7 milliárd dollár értékű üzlet részeként további húsz példányra szerzett opciós vételi jogot.
A légitársaság közlése szerint a hat A350F átadása 2027 és 2029 között esedékes, ezekkel a hat Boeing 747-400ERF búcsúzik a még 14 747-8F-et, azaz jelenleg összesen húsz áruszállító Jumbót üzemeltető cég flottájából.
Az új generációs típussal Hongkongot és Kínát európai, valamint észak- és dél-amerikai célállomásokkal összekötő, hosszútávú cargo-útvonalakon használja majd a cég, és az üzemeltetési költségek csökkenése mellett a flotta hatékonyságának javulását várja tőlük.
A Cathay Cargo lesz az A350F második távol-keleti üzemeltetője a Singapore Airlines után, amely hét példányt rendelt még 2021-ben.
A Cathay Pacific szeptemberben 32 Airbus A321neo és A320neo repülőgépre szerződött az európai gyártóval, emellett még 21 Boeing 777-9-es utasszállítóra rendelkezik megrendeléssel.
Az Airbus 2021 novemberében jelentette be az A350F programját és a dubaji légi szalonon indította el a típus értékesítését, a prototípus 2024-ben készül el, a berepülési és tanúsítási program teljesítését követően a jelenlegi tervek szerint 2026 elején áll majd forgalomba az első példány. A típus 111 tonna árut vehet majd a fedélzetére, maximális hatótávolsága 4700 tengeri mérföld, azaz 8700 kilométer lesz, bővebben korábbi cikkünkben írtunk róla részletesen.
A Singapore Airlines és a Cathay Cargo mellett az A350F vevői közé tartozik még az Air Lease Corportation lízingcég, a francia CMA CGM Air Cargo, a Silk Way West Airlines, az Etihad Airways, az Air France, valamint a KLM Cargo/Martinair.