A következő években egy vagy akár két kisebb légitársaságot is felvásárolhat a Ryanair a vezérigazgató nyilatkozata szerint.

A nemrég teljes egészében bekebelezett osztrák Laudamotion után újabb, kisebb légitársaságokat vásárolna fel az ír fapados, nagyobb akvizíciót azonban nem tervez.

Fotó: ifj. Kotuják Tamás – AIRportal.hu

Erről a híresen szabadszájú vezérigazgató, Michael O’Leary beszélt Bécsben a Reutersnek, kiemelte, cége több légitársaságot magában foglaló csoportként kíván fejlődni a következő években.

Az elképzelés szerint a legnagyobb a Ryanair maradna, ugyanakkor Ausztriában önálló vállalatként, a megszokott Boeing 737-esek helyett Airbus-flottával fejlődhet tovább a Laudamotion.

Emellett keresnek még egy, vagy amennyiben nagyon kecsegtető ajánlatokat kapnak, akár két kisebb, 20-50 gép közötti flottával rendelkező, felvásárolható céget.

Hirdetés

O’Leary szerint ennél nagyobb, jelentős befektetést igénylő felvásárlások a következő években szóba sem jöhetnek.

A cégek megszerzését hasonlóan képzeli el, mint a Laudamotion esetében. Először csak kisebb részesedést szereznének az adott légitársaságban, majd fokozatosan vennék át az irányítást és a teljes tulajdonjogot.

Az egykori Air Berlin-leány Nikiből az alapítója, Niki Lauda által felélesztett Laudamotion a megalakulása után nem sokkal, 2018 elején lett 25 százalékban az ír fapados óriás résztulajdona.

A Laudamotion egyik Airbus A320-asa Innsbruckban (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

Ezt követően, még az indulás előtt megállapodott a Ryanair a 75%-os többségi részesedés megszerzéséről, és a maradék 25%-ra vonatkozó elővásárlási jogról. Ettől kezdve a cég vezetésében is az írek diktáltak, nemrég pedig teljes egészében felvásárolták a céget.

A Laudamotion elsősorban az osztrák és német piacok kiszolgálására, kisebb részben pedig a Palma de Mallorcára közlekedő nyaralójártok üzemeltetésére fókuszál.

A következő, vásárlásra kiszemelt céget egyelőre nem nevezte meg O’Leary, mint ahogy azt sem árulta el, milyen üzemelési területen bővítenék ki a portfóliójukat.

A felvásárlások mellett azonban biztosan megmarad a 2018-ban megalakult és elindult Ryanair Sun lengyel nyaraltató- és charter-légitársaság is, amely rohamléptekben nyitja meg új járatait és bővíti flottáját.

Az eredeti tervek szerint a lengyel AOC alatt üzemeltetett flotta csak az idei év végére bővült volna 15, majd 2020-ra 25 gépesre, de már most 17 gépet számlál.

Hirdetés