Fotót tett közzé a Boeing az új generációs 777X felhajtható szárnyvégéről, melyet a szeptemberben elkészült, földi szilárdsági tesztekre használt prototípusra szereltek fel.
A polgári típusoknál eddig nem alkalmazott megoldásra azért van szükség, mert a Boeing a kedvező üzemanyag-fogyasztás és az optimális repülési paraméterek miatt 7 méterrel megnövelte a 777X szárnyfesztávolságát a 777-300ER-hez képest.
A kiterjesztett állapotban 71,8 méteres szárnyfesztávolságú 777X, mindkét szárnyvégéből 3,5-3,5 méter felhajtható lesz, melynek köszönhetően a típus földi mozgása során ugyanabba a kategóriába esik majd mint az előd. Ezzel a repterek gurulóútjain, forgalmi előterein, állóhelyein és a beszállókapuinál az ICAO “E” kategóriájában maradhat a 777X.
A felhajtható szárnyvég működéséről itt írtunk bővebben, a hatóságok a megoldással szemben támasztott szigorú elvárásairól pedig itt olvashatsz.
ICYMI: New airplane, new wings. Learn more about the #777X, coming to an airport near you in 2020. #Boeing #avgeek See the latest: https://t.co/h3vJojbrM3 pic.twitter.com/2ENOWiJXuv
— Boeing Airplanes (@BoeingAirplanes) May 21, 2018