Megérkezett Magyarországra az első magyar Embraer C-390 katonai szállítórepülőgép – jelentette be az MTI tudósítása szerint Kutnyánszky Zsolt, a Honvédelmi Minisztérium védelempolitikáért, haderőfejlesztésért és védelmi iparért felelős államtitkára pénteken Kecskeméten.
A politikus a kecskeméti repülőbázison tartott sajtótájékoztatón úgy fogalmazott, a Magyar Honvédség az átalakulások és a technikai megújulások időszakát éli. Hozzátette: a haderőfejlesztési programnak köszönhetően a honvédség alakulatai a legmodernebb eszközökkel gyarapodnak.
Az államtitkár kiemelte, a légrendészet és a légvédelem kiemelt jelentőségű, ezért a fejlesztési időszakban az első helyen szerepel a légierő modernizálása. Elmondta, idén két Embraer C-390 típusú szállítógépet szerez be a honvédség, amelyek a tervek szerint év végén, illetve jövőre érkeznek meg véglegesen Magyarországra,
jelenleg három hétig, a tesztelési időszak utolsó fázisában tartózkodik Kecskeméten az egyik repülő.
Kutnyánszky Zsolt az új szállítógépről elmondta, nyolcvan felszerelt katona, valamint az intenzív ellátásra szoruló betegek ápolására szolgáló betegágyak befogadására is alkalmas.
A gép akár huszonhat tonna hasznos tömegű szállítmányt vihet, annak ejtőernyővel való célba juttatására és a levegőben történő tankolásra is alkalmas – részletezte az államtitkár. Hozzátette, hogy a gép harmincöt méter hosszú, nyolcszáz kilométer per órás sebességgel tud repülni, az utazómagassága elérheti a nyolcezer métert is.
Amint korábban az AIRportal.hu megírta, a repülőgép a küldetések széles skáláját képes végrehajtani, mint például teher- és csapatszállítás, légi egészségügyi evakuálás, kutatás és mentés, tűzoltás és humanitárius missziók, még burkolatlan futópályákon (pl. tömörített föld és kavics) is képes le- és felszállni.
A magyar légierő első példányának szűzrepüléséről és a C-390 típusról bővebben korábbi cikkeinkben olvashatsz. Tavaly decemberben Dél-Korea volt a hetedik ország, amely a C-390-est választotta, a típusból eddig Portugália ötöt, Magyarország kettőt, Hollandia ötöt, Ausztria négyet, a Cseh Köztársaság pedig kettőt rendelt, a típus legnagyobb üzemeltetője a brazil légierő.