Tizenöt darab A220-300-assal 90 -re növelte a kanadai fejlesztésű, de immár az Airbushoz tartozó A220-as típusra szóló megrendelését a Delta Air Lines.
Amerika egyik legnagyobb légitársasága a 2016-ban leadott 75 darabos szerződését bővítette ki ezzel.
A légitársaság emellett arról is megállapodott az európai gyártóval, hogy a korábbi 75 darab A220-100-asra szóló megrendeléséből 35 példányt szintén a hosszabb törzsű, -300-as változatra konvertál.
A Delta tehát összesen 40 A220-100-as és 50 A220-300-as repülőgépet állít forgalomba.
A felek megállapodásának részeként az összes példány 2023 végéig megérkezik a légitársasághoz.
A megrendelt A220-300-asokat az Airbus az USA-ban, az alabamai Mobile-ban működő gyáregységében készíti majd. A leendő A220-as üzem felépítését a meglévő mobile-i A320-as csarnokok mellett az idén januárban kezdi meg az Airbus. Az első USA-ban gyártott A220-300-ast 2020-ban veheti át a Delta.
A Delta eddig négy darab A220-100-ast vett át (az elsőt még 2018 októberében), amelyek egyelőre csak gyakorlórepüléseket hajtanak végre annak érdekében, hogy az USA Szövetségi Légügyi Hivatalának (FAA) forgalomba állításhoz szükséges követelményeit teljesítsék.
A légitársaság által kijelölt céldátum a kereskedelmi járatok teljesítésének megkezdésére 2019. január 31, azonban ezt késleltetheti az USA közigazgatásának leállása, amely kihat az FAA működésére is.
A 100-150 utas szállítására szolgáló A220-as típuscsaládot a kanadai Bombardier dolgozta ki. Az Airbus 2018-ban vette át a programot, amelyet a kanadaiakkal vegyesvállalati formában üzemeltet tovább.
Az A220-as családból eddig több mint 500 példányra érkezett megrendelés, ezzel a 100-150 fős repülőgépek szegmensében piacvezető szerepet tölt be. A szegmensben a következő 20 évben 7000 repülőgépre jósol keresletet az Airbus.