A vártnál kisebb mértékű utasforgalom-bővülésre, a veszteséges bázisok bezárására készül a Ryanair a téli és a jövő nyári menetrendi időszakban, mert elhúzódik a Boeing 737 MAX variánsok újbóli forgalomba állítása.

A társaság AIRporalhoz eljuttatott közleményében Michael O’Leary vezérigazgató azt írta, a Ryanair továbbra is elkötelezett a Boeing 737 MAX-ok iránt, és jelenlegi várakozásaik szerint a típus 2019 vége előtt ismét forgalomba állhat, de megjegyezte, hogy a pontos dátum ismeretlen. Reményeik szerint szeptemberre elkészülhet a hatóságokhoz beadandó módosítási csomag, amelyet nem sokkal később jóváhagyhatnak.

Forrás: Ryanair

Számolnak ugyanakkor azzal is, hogy pár hónapot csúszik a projekt és decemberre kaphatja meg a típus újra a légialkalmassági engedélyt.

A Ryanair gondját tovább súlyosbítja, hogy az általuk rendelt MAX200 egy alváltozat, amelyet külön kell engedélyeztetni, O’Leary szerint erre két hónappal a MAX vizsgája után kerülhet sor.

A vezérigazgató mindezek alapján arra számít, hogy a Ryanair valamikor 2020 január és február között kapja meg az első MAX200-ast. Mivel a társaság havonta 6-8 új gépet tud átvenni, a 2020-as nyári menetrendjüket vissza kell fogni, mivel május végéig 30 gépet kapnak (bár ez a szám a forgalomba való visszaállás dátumával még felfelé és felfelé is változhat), viszont korábban 58 MAX200-assal számoltak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu

A kiszámíthatóság jegyében a Ryanair most úgy állítja össze jövő nyári menetrendjét, hogy abban 30 új repülőgéppel számol, így a növekedés üteme 7-ről 3 százalékra csökken, a 12 havi gördülő utasforgalom 2021 március végén 162 millió helyett 157 millió lehet.

A kevesebb gép miatt a Ryanair ideiglenesen több alulteljesítő és veszteséges bázisát bezárja, vagy csökkenti a méretét már az idei téli menetrendben is.

A cég erről már megkezdte a tárgyalást a repülőterekkel, szakszervezetekkel.

Michael O’Leary megjegyezte: a Ryanair folyamatosan együttműködik a Boeinggel és az Európai Repülésbiztonsági Ügynökséggel (EASA), hogy a gépátadásokban a lehető legkisebb késés legyen és a 2021-es nyári menetrendre a cég bővülési üteme visszaálljon a normális kerékvágásba.

Ejtette a MAX-nevet a Boeing?