Nemcsak Kína esetében probléma, ezért a nyugati légitársaságok változatos trükkökkel próbálják elkerülni az Egyesült Államok vámpolitikája miatt jelentősen megnövekedett fizetnivalót az új utasszállító repülőgépek után.
A Trump-kormány az Európában gyártott, új utasszállító repülőgépekre kivetett 10 százalékos vámját sajtóértesülések szerint az atlantai központú Delta Air Lines furfangos módszerrel próbálja kikerülni.
Széles törzsű repülőgépeiket az Airbus európai gyáraiból ennek érdekében nem közvetlenül az Egyesült Államokban lévő valamelyik bázisra, hanem ezt megelőzően egy EU-n kívüli, harmadik országba repülik át.
Az USA szabályozása szerint ugyanis csak azok a repülőgépek számítanak újnak, amelyek a tesztrepüléseket és a gyárból történő áthozatalt nem számítva még nem hajtottak végre járatot. Így a Delta szerint a kerülőúton érkező repülőgépeire nem kell megfizetni a tetemes összegű vámot.

A légitársaság a legújabb, N528DN lajstromjelű Airbus A350-900-asát például hírek szerint a Toulouse-i gyárból nem Atlantába, hanem a tokiói Naritára repülték volna, majd onnan teljesített volna kereskedelmi járatot, így már nem új gépkén érkezett volna meg az USA-ba. Az április 30-ra tervezett járatot a flightradar24 adatai szerint azonban törölték.
Eközben a Lufthansa-csoport sem tétlenkedik, a Süddeutsche Zeitung híre szerint az USA-val szemben viszontvámokat alkalmazó Európai Unió és azon belül Németország helyett ideiglenesen Svájcban lajstromozná a közeljövőben érkező Boeing 787-9 Dreamlinereit, az alpesi ország ugyanis egyelőre nem léptetett érvénybe ellenintézkedéseket az USA által kivetett vámokra. A német légitársaság azt közölte, hogy ez csak az egyik lehetőség, amit mérlegelnek annak érdekében, hogy a korábban megrendelt repülőgépeikre ne rakódjanak különterhek.
