Legalább fél évet csúszik a Boeing 737 MAX 200-asok bevezetése a Ryanairnél, de Michael O’Leary kitart régi partnere mellett, és nem mondja le a rendeléseket.
Az ír ultrafapados légitársaság vezetője a lengyel Fly4free-nek nyilatkozva beszélt arról, hogy az első 5 gépet áprilisban és májusban kellett volna megkapniuk, de mostani állás szerint erre legkorábban szeptemberben vagy októberben kerülhet sor.
A csúszás oka természetesen a MAX-okat érintő légkatasztrófák miatt elrendelt globális üzemelési tilalom, a Boeing ugyanis nem adhat át új gépet, és inkább a műszaki frissítésen dolgozik.
O’Leary hangsúlyozta: mindezek ellenére kitartanak a Boeing mellett, és nem állanak el a MAX 200-asokra vonatkozó szerződéstől. Hozzátette: biztos abban, hogy a Boeing kezelni tudja majd a helyzetet. Mint mondta, új típusváltozatról van szó, amely mindössze két éve van szolgálatban, a csúszások ilyenkor szokásosak.
A MAX 200-asok későbbi üzembe állása a Ryanair versenyképességére is hatással lehet, ugyanis a légitársaság mostani, 737 Next Generation gépeihez képest nyolccal több, összesen 197 ülőhelyet biztosít, és az üzemeltetési költsége is alacsonyabb.
Ahogy Váradi József, a versenytárs Wizz Air vezérigazgatója „game changer” modellnek nevezte az Airbus új generációs A321neóját, úgy tett a MAX 200-assal kapcsolatban O’Leary is. A Wizz Air már átvehette első A321neo gépét, a Ryanairnek a fentebbiek szerint viszont még várnia kell arra, hogy elkezdhesse az alacsonyabb költségszinten üzemelő gépe bevezetését.