Fenntarthatósági programot indított a British Airways
A British Airways egy A320neo különleges festésének bemutatójával jelentette be, hogy az utasok mostantól fenntartható forrásból származó kerozin vásárlását támogathatják.
A hidrogén tárolásának lehetőségeit vizsgálják Hamburgban
A Lufthansa Technik, a hamburgi repülőtér és két légiközlekedési fejlesztőközpont közösen vizsgálja, miként lehet megoldani a repülőgépek üzemanyagaként felhasználható hidrogén tárolását.
Fenntartható kerozint vesz a Delta Air Lines
Több mint egymillió liter fenntartható forrásból származó repülőgép-üzemanyagot vásárolt a Delta Air Lines, ezt a mennyiséget három év alatt használja fel a légitársaság.
Holland-svéd együttműködésben kutatják a fenntartható repülőgép-üzemanyag gyártását
Faipari melléktermékekből speciális eljárással fenntartható üzemanyagot készítő (SAF) üzemmel kapcsolatos kutatásokba szállt be a KLM.
Az Airbus Helicopters segítené a fenntartható üzemanyagok elterjedését
Az Airbus Helicopters a jelentősebb cégcsoportok bevonásával szeretné széles körben is elterjeszteni a fenntartható üzemanyagok használatát.
Csak fenntartható üzemanyaggal tankolva tesztelnek egy CFM-hajtóműves A320neót
Több légiipari szereplő fogott össze, hogy vizsgálja a keskenytörzsű repülőgépek hajtóműveinek és üzemanyag rendszerének működését, amikor kizárólag fenntartható üzemanyaggal (SAF) repülnek.
Kiadta legfrissebb fenntarthatósági jelentését az Air France-KLM
Digitális formában elérhetővé tette 2020-as fenntarthatósági jelentését a cég, ebben a környezetvédelmi céljainak eléréséhez szükséges lépéseket és az eddigi eredményeket foglalja össze.
Újfajta szárnyvégeket tesztelnek a Hi Fly egyik Airbus A330-asán
Az újonnan a típusra kifejlesztett szárnyvég tollazata három, különböző szögben elhelyezett elemből áll, így papíron tovább csökkentheti a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.
Közel száz európai repülőtér lehet karbonsemleges az évtized végére
Az eddigieknél is több vállalást tett számos európai légikikötő, 2050 helyett már 2030-ra nullára csökkentenék szén-dioxid-kibocsátásukat.
Használt sütőolajból előállított üzemanyaggal megtankolva repült az Air France transzatlanti járata
Az Air France-KLM, a Total, a francia reptérüzemeltető és az Airbus közös célja, hogy Franciaországban fenntartható forrásból származó kerozint állítsanak elő és ezt elérhetővé is tegyék.
Pár lépéssel felére csökkenthető a repülés károsanyag-kibocsátása
Az Eurocontrol új tanulmánya szerint néhány intézkedés bevezetésével a lehető "legzöldebbé" tehető a légiközlekedés, ám ehhez olyan összefogásra lenne szükség, amely ma nem kivitelezhető.
Újabb startup mutatta be egy alternatív meghajtású utasszállító terveit
A spanyol Dante Aeronautical egy 19 üléses elektromos repülőgépet dobna piacra, ha lehet hidrogén-üzemanyagcellás meghajtással, még az évtized vége előtt.
A „szennyező elit” életmódváltása is szükséges a klímaváltozás megfékezéséhez
Egy friss jelentés szerint a legvagyonosabb 1 százalék kétszer annyi szén-dioxidot termel, mint a legszegényebb 50 százalék együttvéve.
Betiltják a rövid belföldi repülőjáratokat Franciaországban
A francia nemzetgyűlés megszavazta a törvényt, egy újabb, formális szavazás után ezzel hamarosan megszüntetik a vasúttal könnyedén helyettesíthető útvonalakat.
Légköri kutatásban vesz részt a Lufthansa egyik Airbus A350-ese
Repülő laboratóriummá alakítja át egyik A350-es Airbusát a Lufthansa, miután több klímakutató szervezettel is együttműködési megállapodást kötött.
Szuperhideg és szupravezetős technológia lehet az elektromos meghajtás jövője
Új fejlesztési programba fogott az Airbus, amiben az abszolút nulla közeli hőmérsékletre hűtött szupravezetők alkalmazhatóságát vizsgálja elektromos motorokban.
Elektromos utasszállító iránt érdeklődik a Finnair
A finn nemzeti légitársaság szándéknyilatkozatot írt alá húsz, még csak tervezőasztalon létező Heart Aerospace ES-19 kis utasszállító vásárlásáról.
Környezeti terhelés alapján kellene fizetni a résidőkért Svédországban
A svéd kormány teljesen újragondolná a repülőtéri résidők díjainak számítását, az új rendszerben jelentős tényező lenne a járatok környezeti terhelése.
Csak fenntartható üzemanyaggal tankolva repült egy Airbus A350-es
Először repült teljes mértékben csak fenntartható üzemanyaggal (SAF) feltöltve a repülőgépgyártó egyik tesztgépe.
Anyagi támogatást kért az EU-tól a repterek tanácsa a zöld projektekhez
A légikikötők nem képesek maguktól finanszírozni az uniós klímacélok elérését szolgáló beruházásokat, ezért anyagi támogatásra van szükségük az ACI Europe szerint.
Öt éven belül elektromos utasszállítót állítana forgalomba a Wideroe
A norvég légitársasággal és egy gyártócéggel társult a Rolls-Royce egy új elektromos meghajtású utasszállító létrehozására, 2026-ra rövid távú járatokon üzemelhet egy ilyen típus.
Több szervezet a hosszútávú járatoknál is kvótát követel a fenntartható kerozinra
Fapadosok és civil szervezetek az EU-tól azt kérik, hogy a fenntartható forrásból származó kerozin kötelező arányát a hosszútávú járatokra is terjesszék ki.
Környezetvédelmi minősítést vezethet be a repülésben az EU
Hírek szerint az unió azt tervezi, hogy a járatokra és a repülőgép-típusokra bevezeti a háztartási eszközökhöz hasonló környezetvédelmi besorolást.
Még több támogatást kérnek Amerikában a fenntartható kerozinnak
Kereskedelmi szervezetek azért lobbiznak a Biden-adminisztrációnál, hogy a kormányzat duplázza meg az alternatív kerozin vásárlásának támogatását.
Hidrogénmeghajtású regionális repülőgépet fejleszt a Pipistrel
Az eddigi fejlesztéseinél jóval nagyobbat lép a szlovén gyártó: hidrogén üzemanyagcellás, akkumulátoros rásegítésű, 19 személy szállítására alkalmas repülőgép fejlesztésébe kezd.