Az Aeroplex végzi februártól a Wizz Air repülőgépeinek forgalmi karbantartását
Az Aeroplex látja el februártól a low-cost légitársaság mindkét magyarországi bázisán a cég repülőgépeinek forgalmi karbantartását és a teljes flotta logisztikai támogatását.
Szigorúbban ellenőrzi a 777X-et az európai hatóság
A Boeing új szélestörzsű típusának a gyártó által vártnál szigorúbb és mélyrehatóbb vizsgálatokon kell átmennie, az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség több rendszerével is elégedetlen. Eközben az Emirates 777X rendelései harmada helyett inkább Dreamlinereket venne át.
Külön gyártósort hoz létre Hamburgban az A321XLR-nek az Airbus
Külön gyártósort hoz létre az Airbus a Hamburg-Finkenwerder üzemben, ahol az extra nagy hatótávú A321XLR hátsó törzselemét gyártják majd a kezdeti időszakban. A Boeing pedig a korábbinál kisebb, az Airbus típusával közvetlenül konkuráló, “NMA-5X” változaton gondolkodik.
Csak 2023-ban áll forgalomba a 737 MAX 10
A 777X után a Boeing újabb típusnál jelentett be halasztást, ezúttal a legnagyobb MAX, a 10-es verzió kereskedelmi forgalomba állását tolták el 2023-ra.
Folytatja a Boeing egy közepes méretű típus tervezését
Műszaki részletek nincsenek, mert döntés sem született, de a Boeing újból elővette egy új, közepes típus fejlesztését, miközben közölte, hogy alig 200 darab 777X-re maradt megrendelése.
Új formát is szorgalmaz a repülőgépek elektromos meghajtása mellé egy francia...
Különleges vezérsík és a farokrészen elhelyezett hajtómű: egy francia fejlesztőcég szerint az elektromos repülőgépek széleskörű elterjedéséhez változtatni kellene a megszokott kialakításon is.
Csak 2023 végén állhat forgalomba a 777X, a Boeing rekord veszeséget...
Újabb jelentős csúszást jelentett be a Boeing a 777X programban, többek közt ennek költsége miatt is a gyártó hatalmas mínuszt könyvelhetett el a tavalyi évre.
Újra repülhet Európában a Boeing 737 MAX
Feloldotta a Boeing 737 MAX típuscsalád repülési tilalmát az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) is, előírva a szükséges módosításokat.
A helyi repülőgépeket hozzák helyzetbe a legnagyobb kínai légitársaságok
Több mint száz Airbus és Boeing átvételét halasztotta el a három legnagyobb kínai légitársaság tavaly, de a COMAC repülőgépei folyamatosan érkeznek hozzájuk.
Korábbi Boeing-dolgozó szerint rejtett hibákkal állt újra forgalomba a 737 MAX
Ki nem vizsgált elektronikai és gyártási problémák miatt a Boeing korábbi vezető menedzsere szerint túl korán adták meg a hatóságok az újbóli repülési engedélyt a 737 MAX-nek.
Bioüzemanyagra állítaná át kereskedelmi típusait a Boeing
A légiközlekedés környezetbaráttá tételéért a Boeing célul tűzte ki, hogy 2030-ra az összes kereskedelmi típusa képes legyen kizárólag fenntartható üzemanyaggal repülni.
Egyszámjegyűre csökkentek az ATR megrendelései és átadásai tavaly
Minimális mennyiségű új megrendelést szerzett az ATR tavaly, és alig pár elkészült gépet tudott átadni, mert az ügyfeleit súlyosabban érintette a válság, mint a nagy légitársaságokat.
A vártnál kisebb mértékben nő az Airbus kibocsátása, lemondták az utolsó...
A korábban elemzők által vártnál kisebb mértékben növelik az A320-as család gyártási rátáját, eközben az Airbus elvesztette az utolsó megrendelést is az A330F-re.
Új szárnyakkal fejlesztheti az A320neo-családot az Airbus
Folyamatosan emelné az összeszerelési rátát az Airbus az A320-as típuscsaládnál, amely emellett hírek szerint kompozit szárnyakat és nagyobb befogadóképességet is kaphat néhány év múlva.
Újraindulhat az An-74 gyártása
Az ukrán kormányzat bejelentése szerint az ország hadserege számára úraindulhat az Antonov An-74 közepes teherszállító gyártása, de ehhez külföldi segítségre lehet szükség.
Tűzoltó repülőgépként szolgál tovább a Flybe néhány Dash 8 Q400-asa
Kanadai tűzoltó cég vásárolja meg a tavaly márciusban csődbe ment, és azóta újraindulásán dolgozó brit regionális légitársaság 11 darab egykori turbólégcsavaros utasszállítója.
Felfüggeszti a következő generációs hajtóművének fejlesztését a Rolls-Royce
Jegeli a brit vállalat az Ultrafan hajtóműtípusának programját addig, amíg egy repülőgépgyártó nem jelent be rá konkrét igényt valamely újabb generációs modelljéhez.
Leállítja a Dash 8-Q400-as gyártósorait a De Havilland Canada
Leállítja a Dash 8-Q400 típus gyártását a De Havilland Canada, egyelőre nem tudni, hogy a döntés a program végét jelenti-e.
Újabb megrendelőt vesztett a Mitsubishi Space Jet
Felbontotta szerződését a gyártóval az Aerolease Aviation lízingcég, így újabb ügyféltől esett el a Mitsubishi Space Jet egyébként felfüggesztett programja, a megmaradt rendelések kétharmada pedig egyetlen cégé.
Ütemtervnek megfelelően halad az Aeroplex új hangárépületének kivitelezése
Az előzetes ütemtervnek megfelelően halad az Aeroplex új csarnokának kivitelezése a budapesti repülőtéren, ennek révén szélestörzsű típusokkal bővülhet a cég portfóliója.
Közel 50 éves mélypontra süllyedt a Boeing teljesítménye
Csaknem hatvan százalékkal csökkent a Boeing által legyártott és üzemeltetésre átadott gépek száma az elmúlt évben, rendelésállománya pedig több mint ezer példánnyal csökkent.
A 737 MAX elég stabil az MCAS nélkül is, de a...
Az Airbusszal való versengés, a Next Generationtől való eltérő viselkedés miatt alkotta meg a Boeing az MCAS-t, amit a drága pilótaképzés elkerülése érdekében hallgattak el.
Megkezdheti külföldi pályafutását az ARJ21 kínai regionális típus
Hatvan darab COMAC ARJ21-es regionális repülőgép vásárlásáról írt alá megállapodást a CALC kínai lízingcég, ezek lesznek az első példányok, amelyek nem belföldi üzemeltetőhöz kerülnek.
Az Airbus maradt a világ legnagyobb repülőgépgyártója
Az európai gyártó 2019-hez képest a járvány miatt 34 százalékkal kevesebb, 566 gépet adott át 2020-ban, de így is könnyedén maradt a világ legnagyobb repülőgépgyártója.
Hatalmas kártérítést kell fizetnie a Boeingnek a 737 MAX hibái miatt
Megállapodás született a Boeing és az USA igazságügyi minisztériuma között: a repüőgépgyártó több tételben összesen 2,5 milliárd dollár kártérítést fizet a 737 MAX-ok hibás tervezése miatt.