Végrehajtotta szűzrepülését a modernizált Il-114-es
Végrehajtotta szűzrepülését az Il-114-300-as turbólégcsavaros orosz utasszállító típus a Moszkvához közeli zsukovszkiji repülőtérről.
Ezer darab CR929-es szélestörzsű utasszállítót gyártana 2045-ig Kína
Az együttműködési problémák és az orosz finanszírozás visszafogása ellenére a kínai vezető mérnök szerint minden az ütemterv szerint halad a CRAIC CR929-et illetően.
Újabb gyártási hibákat találtak a Boeing 787-eseknél
Bár nem jelent közvetlen veszélyt a Dreamlinerek törzsénél felfedezett újabb probléma, a korábban elrendelt vizsgálatot kiterjesztette a gyártó és a légügyi hatóság.
Végrehajtotta első repülését az orosz hajtóműves Irkut MSz-21
Végrehajtotta első repülését az Irkut MSz-21-es orosz gyártmányú, Aviadvigatel PD-14-es hajtóművekkel felszerelt változata, amely az MSz-21-310 jelzést kapta.
Airbus vs Boeing – Nem ért véget az amerikai gyártó kálváriája
Bár a hatóságok jóváhagyták a 737 MAX módosításait, a Boeing még a sikeres 787-eséből sem adott át a múlt hónapban, az Airbus viszont a járvány ellenére is tudott üzemeltetőkhöz juttatni szélestörzsű típusokat.
Indul a Dornier Do-328 utódjának fejlesztése
A gyártó a D328eco piacra lépését 2025-re tervezi az 50 férőhelyesnél kisebb repülőgépek szegmensében, valamint a többcélú szállítórepülőgépek piacán, a típust akár egyetlen pilóta is vezetheti.
Újabb taggal bővül a Beechcraft King Air-család
Megújítja a Beechcraft King Air 200-as szériát a gyártó Textron Aviation, december 2-án leleplezték az új, 260-as verziót.
Havi öt példányra csökken a Boeing 787-es gyártási rátája
Ismét visszavágta a Boeing a legnépszerűbb szélestörzsű típusának összeszerelési ütemét, 2021 közepétől havonta 6 helyett eggyel kevesebb készül majd.
Megkapta az EASA jóváhagyását az ATR 72 áruszállító változata
Megkezdődhetnek az ATR 72-600F átadásai, miután az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) kiadta a típusváltozat légialkalmassági engedélyét.
Fontos engedélyt szerzett meg a COMAC C919
Az A320neo és a 737 MAX kihívójának szánt kínai utasszállító megkapott egy fontos engedélyt, a gyártó reményei szerint 2021 végén már forgalomba is állhat az új generációs típus.
Kínaiak szállhatnak rá a gyengélkedő európai beszállítókra
Az egyik érdekképviseleti csoport szerint leginkább cégek közti konszolidációval lehetne elkerülni, hogy más kontinens befektetői részesedést szerezzenek fontosabb európai gyártócégekben.
A továbbfejlesztés sem mentette volna meg az A380-as programot
John Leahy, az európai gyártó volt kereskedelmi vezetője szerint az árazási és tervezési hibákban bővelkedő típus gyártásának korai leállítását érdemben egy modernizált változat sem akadályozta volna meg.
Az Airbus volt vezetője szerint átverték őket az A380-as hajtóműveinek gyártói
A legendás John Leahy azt mondja: a kétszintes óriásgép fejlesztéskor a házon belüli koncepcionális hibák mellett a hajtóműveket szállító két cég becsapta a gyártót, ezért lett sikertelen a típus.
Januárig eltart a 737 MAX engedélyezése az EU hatóságánál
Korábban novemberre ígérte, de végül jövő év elején fogja jóváhagyni az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) a Boeing 737 MAX újbóli forgalomba állítását az unióban.
Kína továbbra sem tervezi a 737 MAX-ok repülési tilalmának feloldását
Kína továbbra sem engedi felszállni a halálos balesetek miatt földre parancsolt Boeing 737 MAX típusváltozatú repülőgépeket.
Újra repülhet a Boeing 737 MAX
Több mint 600 nappal a globális földre parancsolása után az FAA visszavonta a Boeing 737 MAX repülési tilalmát, így a típusváltozat az átalakítások és pilótaképzés után újra repülhet, bár egyelőre csak az USA területén.
Fenntartható üzemanyaggal teszteli az UltraFan hajtóművet a Rolls-Royce
Az ökológiai lábnyomot csökkentő programjának részeként a brit hajtóműgyártó először használ teljes mértékben fenntartható üzemanyagot a még fejlesztés alatt álló, új generációs erőforrása földi tesztelésénél.
Elkészült az orosz hajtóművekkel felszerelt MSz-21-es változat
Kigördült az összeszerelő csarnokból az Irkut keskenytörzsű típusának az a tesztpéldánya, amelyet már Aviadvigatel PD-14-es hajtóművekkel láttak el, ezen változat az MSz-21-310 jelzést kapta.
Újabb megrendeléseket veszített a Boeing októberben
Lízingcégek és légitársaságok is visszamondtak néhány 737 MAX-re szóló megrendelést októberben, miközben a Boeing egyetlen új gépet sem adott el.
A válság ellenenére viszonylag jó számokat produkált az Airbus októberben
Az elmúlt hónapokhoz képest remek teljesítményt nyújtott az Airbus az eladások és átadások terén: új megrendelések érkeztek, és annyi repülőgépet adott át, mint a járvány előtt.
Még több változtatást szeretnének a 737 MAX-képzésben a pilótaszakszervezetek
Bár a hatóságok számos változtatást kértek a gyártótól, az amerikai pilóták jelentős részét képviselő szakszervezetek még több módosítást szeretnének a Boeing 737 MAX képzési anyagaiban.
A 737 MAX jövőjén múlhat a Boeing új típusa, de sokan...
A Safran vezetője szerint a Boeing mégis megvalósítana egy új típust, de ennek mikéntje a 737 MAX és a cég helyzetén is múlik, szakértők viszont abszurdnak tartják a fejlesztés ötletét.
Felfüggeszti a Space Jet fejlesztését a Mitsubishi
A világjárvány következtében romló üzleti kilátások miatt a cég leállítja a Space Jet fejlesztését, de nem zárták ki a folytatás lehetőségét.
Új légcsavaros regionális utasszállítót fejlesztene 2027-re az Embraer
Az Embraer a jelenlegieknél nagyobb és hatékonyabb turbólégcsavaros típust dobna piacra 2027-ben. Prognózisa szerint a légiközlekedés 3-5 év múlva éri el a járvány előtti szintet, de kisebb növekedési ütemmel.
Kicsit későbbre halaszthatja a gyártás felpörgetését az Airbus
Pár hónappal később, de az Airbus továbbra is tervezi, hogy növeli a keskenytörzsű gépeinek gyártási ütemét, a negyedéves pénzügyi jelentés szerint pedig megállt a pénzkiáramlás, bár veszteség így is keletkezett.