Legyártotta a századik A220-ast az Airbus a társaság kanadai üzemében, a 300-as verzió üzemeltetője a típus indító légitársasága, az Air Baltic lesz.

Az Airbus lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint az új gép a rigai székhelyű légitársaság „modernizált” arculatát viseli majd, amelyről korábban már beszámoltunk. Lényege, hogy a farok részről a lime zöld sáv a törzsre is áthúzódik, ahogy mostanában a SAS-on, a Lufthansán is látható, vagy ahogy a Malév gépein is volt.

Fotó: Airbus

A volt Malév vezérigazgató, Martin Gauss által vezetett Air Baltic szinte napra pontosan három éve, 2016. november 28-án vette át első Airbus A220-300-asát, amelyet akkor még Bombardier C Series-nek neveztek. Azóta 20 gép került hozzájuk, további 30-ra van már aláírt szerződésük és jelenleg ők a legnagyobb A220-üzemeltetők Európában.

A típust jelenleg még egy helyen, a Bombardier egykori gyárában, Mirabelben készítik, de rövidesen beindul az Egyesült Államokban felépített egység végösszeszerelő sora és onnantól már Mobile is ontja majd magából az A220-asokat.

Fotó: Airbus

Október végéig az Airbus 531 A220-asra kapott megrendelést több mint húsz ügyféltől, ebből 94-et adott át üzemeltetésre. Jelenleg hat légitársaság üzemelteti őket (Air Baltic, Air Tanzania, Delta, Korean Air, Egyptair, és a GTL lízingcég).

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A statisztikák persze némileg csalnak, mert az Airbus már a gyártás és átadás beindítás urán vette át a programot a kanadai Bombardier-től.