Lehívja 25 darab Boeing 737 MAX 200 repülőgép megrendelésére szóló opcióját a Ryanair. Ezzel az ír diszkont légitársaság MAX 200 típusra szóló kötelező érvényű megrendelésállománya 135 darabra növekszik.
Az első MAX 200 a tervek szerint 2019 első félévben áll forgalomba a légitársaság útvonalhálózatán.
A most lehívott 25 darab repülőgép értéke mai listaárakon számolva több mint 3 milliárd amerikai dollár. A megrendeléssel 650 darab fölé növekszik a Ryanair Boeing 737-es típusra valaha leadott megrendeléseinek száma. Az első üzletkötés az ír cég és az amerikai gyártó között 1994-ben történt.
A most lehívott új repülőgépekkel a Ryanair 2024-re éves szinten 200 millió utas szállítására elegendő kapacitással rendelkezik majd.
A Ryanair kizárólag Boeing 737-esekből (azon belül is egy gép kivételével csak 737-800) álló flottát üzemeltet, repülőgépeinek átlagos életkora hat és fél év.
Az új MAX 200-as 16%-kal alacsonyabb üzemanyagfogyasztással, járatonként 4%-kal több ülőhellyel büszkélkedhet elődjénél
(a jelenlegi 737-800-asok 189 széke helyett 197 ülés lesz a cég MAX 200-asain), míg az új gépek zajszennyezése 40%-kal alacsonyabb lesz a jelenlegieknél. Az egy ülésre eső költségek alacsonyabb szinten tartásának köszönhetően a légitársaság még tovább csökkentené a repülőjegyeinek árait a közlés szerint.
Amint arról korábban beszámoltunk, a Ryanair MAX 200-as repülőgépeit az ír cég és a Zodiac ülésgyártó által közösen kifejlesztett vékony támlájú, Zodiac Z110-es ülésekkel székezik majd be.
Az új üléstípusnál a sorok közötti távolság 29 és 31 hüvelyk (73,66 és 78,74 centiméter) között változik, a módosított háttámlának köszönhetően pont egy hüvelykkel (2,54 centiméterrel) több hely van a térdnek és az alsó lábszárnak az eddigihez képest a nagyobb sortávolságú üléseknél.
Korábban arról is szóltak hírek, hogy a székek párnázata is ergonomikus lesz, tehát e tekintetben is kényelmesnek várhatók. Ülészseb továbbra sem lesz, ahogy a Ryanair egyik szóvivője elmondta, 2004 óta nincs ilyen a gépeiken, ez a ki- és beszállást is meggyorsította, és a takarítási költségek is alacsonyabbak így. A légitársaság ugyanezeket az üléseket alkalmazza már az újabb gyártású 737-800-asain is, sőt a régebbi gépek felújítása, átszékezése során is azt az üléstípust alkalmazza a cég.
A légitársaság a Laudamotion cégben szerzett részesedése kapcsán korábban meglebegtette, hogy örülnek annak, hogy az osztrák légitársaság révén az Airbus-üzemeltetési képesség és tapasztalat házon belülre kerül a Ryanair-csoportban. A korábbi kijelentés egy taktikai húzás lehetett, hogy az ír cég javítsa alkupozícióit az amerikai tárgyalópartnerrel szemben, de az is lehetséges, hogy hosszabb távon meg akarják tartani a lehetőséget, hogy elmozduljanak egy vegyes flotta irányába.
Mint arról az AIRportal.hu is írt, a Boeing 737 MAX 8-ason alapuló MAX 200-asból százat, majd még tíz darabot rendelt az ír fapados óriáscég, a típuson a hátsó vécék és konyha módosítása, áthelyezése révén a 189 ülés helyett 197 lesz majd.