Június 27-én, csütörtökön reggel köszöntötték a China Southern Airlines első Kanton–Budapest járatát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Kanton (Kuangcsou/Guangzhou) az ötödik kínai nagyváros, ahová immár átszállás nélkül lehet utazni Budapestről, a China Southern Airlines június 27-től hetente négy alkalommal repül az útvonalon, keddenként, csütörtökönként, szombatonként és vasárnaponként.

A CZ 649 számú járatok 0 óra 55 perckor szállnak fel Kantonból, és 7 óra 20 perckor érkeznek meg Budapestre, majd CZ 650 járatszámmal 13 órakor indulnak vissza és másnap hajnali 5 óra 55-kor landolnak Kuangtung tartomány fővárosában.

Az útvonalon a légitársaság háromosztályos fedélzeti elrendezésű, 276 utas szállítására képes Boeing 787-9 Dreamlinerei közlekednek.

Az új generációs szélestörzsű repülőgépeken 28 business, 28 premium economy és 220 turista osztályú ülésen foglalhatnak helyet az utasok. Az első járatot a B-20D7 lajstromjelű 2019-ben gyártott példány teljesítette.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu

A menetrendet úgy alakította ki a légitársaság, hogy a Kantonba érkező utasok sok belföldi járatra tudjanak kényelmesen átszállni, a Budapesten landolók pedig tovább tudjanak utazni a régió más városaiba.

A heti négy járatra már a téli menetrendben is foglalhatók jegyek, abban az időszakban a budapesti érkezési és indulási időpontok részben a magyarországi a téli időszámítás miatt nagyjából egy órával előbbre kerülnek.

Budapest a China Southern Airlines 53. nemzetközi és ezen belül 11. európai úti célja Kantonból.

A Gyöngy-folyó deltájában fekvő, Hongkongot, Makaót, Sencsent és Kantont is magába foglaló régiót a világ legnagyobb informatikai és megújuló energiaforrásokkal foglalkozó kutatás-fejlesztési központjaként tartják számon.

A közelmúltbeli magyarországi beruházások jelentős része érkezett a dinamikusan bővülő gazdasági térségből, a közvetlen összeköttetés pedig tovább segíti a gazdasági, kereskedelmi és kulturális kapcsolatok élénkítését, valamint a turizmust.

Az első járat köszöntésére szervezett sajtótájékoztatón François Bérisot, a Budapest Airport új vezérigazgatója kiemelte, hogy Kanton és térsége Kína egyik legnagyobb üzleti központja, repülőtere fontos gyűjtő-elosztó bázis az utas- és légiáru-forgalom szempontjából egyaránt. A hetente négy alkalommal közlekedő közvetlen járat a magyar gazdaság és turizmus számára fontos lehetőségeket teremt. Az európai körútra induló távol-keleti utasok számára Budapest kiindulóponttá válhat a közvetlen összeköttetéseknek köszönhetően, emellett az új útvonal kedvező lehetőséget biztosít az ázsiai, illetve a Csendes-óceáni térségbe induló magyaroknak – tette hozzá.

François Bérisot, a Budapest Airport vezérigazgatója. (Fotó: AIRportal.hu)

Illés Boglárka, Külgazdasági és Külügyminisztérium kétoldalú kapcsolatokért felelős államtitkára kiemelte: a Kína és Magyarország közötti kapcsolat a legjobb időszakát éli a magyar kormány keleti nyitás politikájának, valamint a kínai fél Egy övezet, egy út elnevezésű kezdeményezésének köszönhetően.

Hozzátette: Kína és Magyarország idén ünnepli a diplomáciai kapcsolatok felvételének 75. évfordulóját, a két ország viszonya számos területre kiterjedő stratégiai szintre emelkedett, beleértve a kereskedelmet is.

Tavaly Kínából érkezett a legtöbb befektetés Magyarországra, ennek 85 százaléka a kantoni régióból, ezért fontos lépés a most megnyitott közvetlen légi összeköttetés – tette hozzá.

B-J: Antal Ferenc, a Nemzetgazdasági Minisztérium stratégiai tranzakciókért felelős helyettes államtitkára, a Budapest Airport Zrt. igazgatóságának tagja, Francois Berisot, a Budapest Airport vezérigazgatója, Illés Boglárka, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) kétoldalú kapcsolatokért felelős államtitkára, Gong Tao, Kína magyarországi nagykövete és Csü Kuangcsi, a China Southern ügyvezető alelnöke. (Fotó: AIRportal.hu)

Az 1988-ban alapított China Southern Airlines Ázsia legnagyobb légitársasága és a világon az ötödik a flotta méretét tekintve, jelenleg több mint 660 repülőgép teljesít szolgálatot a cégnél. Két fő gyűjtő-elosztó repülőtere Kanton és a pekingi Dahszing (Daxing), emellett Csungking, Sanghaj-Putung, Sencsen és Ürümcsi repülőterein is üzemeltet másodlagos központokat. A vállalatnál több mint százezer munkavállaló dolgozik, 200 úti célt meghaladó útvonal-hálózatán naponta több mint 2000 járat repül. A légitársaság 2019 óta a Sky Team tagja, abban az évben az utasai száma meghaladta a 150 milliót.

Mint ismert, a Shanghai Airlines június 29-én indítja el hetente egy alkalommal, szombatonként közlekedő járatát Hszian és Budapest között. A China Eastern-csoporthoz tartozó légitársaság emellett naponta repül Sanghaj, heti kétszer Ningpo és Budapest között. Az Air China járataival Peking (július közepétől heti négyszer) és Csungking (heti egyszer) érhető el jelenleg Budapestről. Az összes útvonalon Boeing 787-9 Dreamlinerek repülnek.

A korábbi bejelentés szerint, szintén ebben a hónapban indult volna a Hainan Airlines heti két alkalommal közlekedő járata Sencsen és Budapest között, de a nyitás csúszik, még a menetrend sem elérhető el a foglalási rendszerekben. Ezzel együtt már hét kínai nagyváros lesz majd elérhető közvetlen Budapestről, hetente 21 járattal.

Ahogy beszámoltunk róla, sajtóinformációk szerint a budapesti repülőtér üzemeltetője már dolgozik két további kínai nagyvárosba közlekedő járat megnyitásán: Csengtu a Sichuan Airlines, Hsziamen pedig a Xiamen Airlines járataival válna közvetlenül elérhetővé a magyar fővárosból.