Megérkezett Írországba az Air France első olyan A380-asa, amelyet darabjaira szednek. Ez a világon a harmadik Superjumbo, amely mindössze 10 évesen a szemétdombon végzi.
Az F-HPJB lajstromú gépet még tavaly novemberben repülték át Máltára, ott megszabadították Air France-os festésétől, de a gép utána tovább üzemelhetett a francia légitársaság flottájában az év végéig.
A Flightradar adatbázisa szerint a gép utoljára december 31-én teljesített kereskedelmi járatot, akkor Sanghajból tért vissza Párizsba az AF 111-es járattal. Ez után január 2-án Drezdába került, onnan ma repülték át az írországi Knockba, ahol szétbontják.
A gépet másik néggyel együtt az Air France a Dr. Peters Grouptól bérelte. Bár a portugál Hi Fly lízingcég korábban azt mondta, szeretnének újabb A380-asokat beszerezni, úgy tűnik, erre a példányra nem tartottak igényt.
Az F-HPJB lajstromú gép 10 és fél évvel ezelőtt, 2009 júniusában készült el, az európai gyártó hamburgi üzeméből 2010 júniusában repülték át Párizsba. Ez volt a második A380-as, amely szolgálatba állt a francia légitársaságnál.
Az Air France összesen 10 Superjumbót vásárolt, kivonásukról 2018 novemberében beszélt először Benjamin Smith, az Air France-KLM új vezérigazgatója. A tervek szerint először az öt lízingelt gép kerül vissza a szerződés lejártakor a tulajdonoshoz, majd 2022 végéig mindegyik gépen túladnak.
A világ legelső forgalomba állított A380-asa a Singapore Airlines flottájában üzemelt, de már az a példány sem szolgál, ráadásul szét is bontották.
Egy bőröndre rakható névtáblákra szakosodott cég jóvoltából azonban most bárki kaphat egy darabot ebből az első A380-asból.
A törzs egy részéből ugyanis ilyen táblákat készítettek, amelyet bárki megvehet.
Természetesen a repülőgép értékes alkatrészeit és más A380-asokhoz használható alkotóelemeit kiszerelik és a használt piacon értékesítik. A csupasz törzset pedig később fémhulladékként hasznosítják újra.