Az európai repülőgépgyártó megkezdte az A320neo-család üzleti, vagyis corporate-jet változatának, az ACJ320neo első példányának gyártását.
Az első ACJ320neo típusmegjelöléssel készülő gép fő alkotóelemeit nemrég kezdték el gyártani az Airbus európai üzemeiben, a gép végszerelése pedig júniusban kezdődhet majd meg a hamburgi gyárban.
Az első ACJ320neo repülőgépet a zöld gyári alapozó festéssel adják majd át a brit Acropolis Aviationnek várhatóan 2018 utolsó negyedévében. A másodikat pedig az év végéig kell átadnia a gyártónak.
A rövidebb törzsű, de ugyancsak az új generációs hajtóművekkel felszerelt ACJ319neo típus első példányának átadása az indító üzemeltető, K5 Aviation számára 2019 második negyedévében várható.
„Az új hajtóművek és sharkletek lehetővé teszik az ACJ320neo-család számára, hogy még több várospárt közbenső leszállás nélkül kössön össze, tágas kabint kínálva utasai számára” – mondta el Benoit Defforge, az Airbus Corporate Jet elnöke.
Hozzátette, az új típus fedélzete minden más, hasonló kategóriájú üzleti jetnél magasabb és szélesebb, ez pedig nagyban növeli az utasok komfortérzetét egy-egy hosszabb út alkalmával.
Az A320neo üzleti változata huszonöt utast vehet fedélzetére, akik kényelmes, a megrendelő kívánsága szerinti luxusberendezéssel felszerelt utastérben foglalhatnak helyet a maximum 11100 kilométeres vagy 13 órás út idejére.
A kisebb, A319neo-ból kialakított változaton nyolc utas tölthet el kényelmesen akár tizenöt órát, miközben a gép közbenső leszállás nélkül képes megtenni akár 12500 kilométert.
Azon ügyfelei számára, akik még, nagyobb, még tágasabb magángépet szeretnének maguknak, és ezt meg is tudják fizetni, az Airbus szélestörzsű típuscsaládjainak, az A330neo-nak és az A350XWB-nek is kínálja az ACJ változatát, darabonként több száz millió dolláros áron. Jelenleg több mint 190 Airbus Corporate Jet áll szolgálatban különböző cégeknél, és a leggazdagabb emberek magángépeiként világszerte.