Újabb fontos lépést tett az Irkut repülőgépgyár a nyugati termékekre vonatkozó szankciók miatt megakadt MSz-21 program folytatására, mivel elkészült a típus orosz komponensekből álló elektronikai próbapadja.

Ez szolgál majd a különböző rendszerintegrációs tesztek platformjaként. A Flightglobal értesülései szerint első körben az Aviadvigatel PD-14 hajtóművek vezérlését próbálják ki a mérnökök.

Ehhez a mennyezeti panelt és annak vezérlését cserélték le az uljanovszki székhelyű UKBP vállalat által tervezett egységekre. Jelenleg a hajtómű vezérlőrendszerei és a panel közötti információáramlás ellenőrzése zajlik.

Az Aviadvigatel PD-14-es hajtóművel szerelt típus első repülése (Forrás: Irkut)

Ennek végrehajtásához a United Engine fejlesztett ki egy – a PD-14 eredeti elektronikus egységeit tartalmazó – szimulátort, amellyel a repülés során felmerülő bármilyen, hajtóművel kapcsolatos eljárás végrehajtható.

A szakemberek szintén a próbapad segítségével kezdik meg a MSz-21-310-es navigációs rendszerének kifejlesztését.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az „elektronikus madár” meggyorsíthatja a különböző orosz komponensek integrációjának folyamatát, mivel elősegíti, hogy még a beépítés előtt kiderüljenek és orvosolhatók legyenek akár a hardveres, akár a szoftveres hiányosságok.