A Boeing legfőbb beszállítója megállapodott a dolgozóit képviselő legnagyobb szakszervezettel az új kollektív szerződésről, így az egy hete tartó sztrájk után újraindul a termelés.
A cég közlése szerint a 12 000 alkalmazottjának több mint felét képviselő IAM érdekképviselet tagjai ratifikálták a július 5-én hatályba lépő, 4 évre szóló szerződést, amely szerint 9,5 százalékos béremelés mellett a túlóra-szabályok és az egészségügyi ellátás terén is sikerült jelentős előrelépéseket elérni.
A megállapodásnak köszönhetően a Spirit Aero Systems wichitai üzemének teljes leállásával járó, egy hete kezdődött sztrájk június 30-án befejeződik, a termelés várhatóan július 5-re fut fel teljesen.
Amint korábban megírtuk, az üzem gyártja a Boeing 737 MAX teljes törzsét és az összes Boeing-típus elülső, a pilótafülkét tartalmazó törzselemét, valamint a szárnyakhoz és a hajtóművek pilonjaihoz számos más szerkezeti alkatrészt is, de az Airbus A220-ashoz is készítenek alkatrészeket és szerkezeti elemeket.
A munkabeszüntetés ezért kritikus helyzetben érte az új generációs keskenytörzsű típusa termelésének felfuttatásán dolgozó amerikai repülőgépgyártót.