Hétfőn kora délután jelentette be hivatalos Twitter üzenetében az Ethiopian Airlines, hogy megtalálták a légitársaság vasárnap lezuhant Boeing 737 MAX 8 repülőgépének adatrögzítőit.

Az Ethiopian Airlines közlése szerint a balesetvizsgálók megtalálták a szerencsétlenül járt ET 302-es számú járatot teljesítő Boeing 737 MAX 8 mindkét “feketedobozát”.

A közlés szerint a katasztrófa helyszínéről előkerült a repülés paramétereit és a repülőgép rendszereinek technikai adatait rögzítő Digital Flight Data Recorder (DFDR) egység, és a pilótafülképen zajló kommunikációt és hangjelzéseket rögzítő Cockpit Voice Recorder (CVR) készülék is.

A légitársaság közlése nem tért ki arra, hogy az elsődleges vizsgálatok szerint az adatrögzítő egységek milyen állapotban vannak.

A Reuters tudósítása szerint a katasztrófa helyszínéhez közel tartózkodó két tanú is azt állítja, hogy a 737 MAX füstölt és furcsa hangot adott ki a földbe csapódás előtt. Malka Galato a farmer, akinek a földjére zuhant a repülőgép azt mondta, hogy a gépből papír szerű kis törmelékek estek ki és Boeing furcsa hangot adott ki, a gép hirtelen fordulóba kezdett a lezuhanás előtt. Egy másik farmer, Tamirat Abera azt mondta, hogy a repülőgép próbált emelkedni és egy éles fordulót hajtott végre mielőtt a földnek ütközött.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint arról korábban beszámoltunk, 2019. március 10-én, vasárnap reggel röviddel az Addisz-Abebából végrehajtott felszállást követően lezuhant az Ethiopian Airlines alig négy hónapos Boeing 737 MAX 8-as utasszállítója, a balesetet senki nem élte túl.

Hétfőn földre parancsolta megmaradt Boeing 737 MAX 8-as repülőgépeit az Ethiopian Airlines, de nem repülhet az amerikai gyártó új generációs hajtóművekkel felszerelt típusa Kínában és Indonéziában sem, valamint a Cayman Airways is felfüggesztette a típus üzemeltetését. A hétfői nap folyamán az indonéziai hatóságok is földre parancsolták az országban üzemelő 737 MAX-eket, és több kisebb üzemeltető is a típus ideiglenes leállításáról döntött.

A Boeing 737 MAX típust legnagyobb számban üzemeltető légitársaságok, a Southwest (34 db), az American Airlines (24 db) és az Air Canada (24 db) a Flightglobal kérdésére azt közölték, hogy nem tervezik, hogy földre parancsolnák a típust.

Egyelőre európai üzemeltetőtől sem érkezett olyan hír, hogy felfüggesztenék a repüléseket az új generációs hajtóművekkel felszerelt keskenytörzsű típussal. A típus legnagyobb európai üzemeltetője a Norwegian, 18 darab 737 MAX 8 repül a flottájában.

A Boeing 737 MAX típuscsaládból 372 példány van forgalomban szerte a világon és az amerikai gyártónak több mint 4 600 darabra van megrendelése a típusból.

Az ET 302-es számú járat katasztrófájával kapcsolatos összes cikkünk itt olvasható.