Rendkívüli csalódottságának adott hangot a minap a Southwest Airlines vezérigazgatója, amiért az új generációs Boeing 737-esek forgalomba való visszaállítása még tovább csúszik. A MAX-ok hibájával kapcsolatosan eközben már az indiai beszállítót is célkeresztbe vették.

Gary Kelly az Investors Daily szerint azt mondta, a típus szoftverfrissítésének csúszása a MAX teljes engedélyeztetési eljárását, így a légialkalmassági engedélyek újbóli kiadását is hátráltatja, ez pedig rendkívül csalódást keltő. Hozzátette: a gép már így is sokkal régebb óta van kivonva a forgalomból, mint amire először számítani lehetett.

A cég most október 1-ig vette ki a típust a menetrendből, de a Reuters legutóbbi értesülése szerint újabb hibákat találtak a MAX szoftverének múlt héten elvégzett szimulátoros tesztjei során. Így az is előfordulhat, hogy a MAX-ok év végénél korábban nem tudnak visszaállni a forgalomba.

A Southwest Airlines flottájában 34 darab MAX van, de kiesésükkel eddig 13 útvonalat függesztett fel, valamint naponta az eredetihez képest több mint száz járattal kevesebbet tud csak teljesíteni a világ legnagyobb fapados légitársasága.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Bloomberg gazdasági hírügynökség legutóbb már arról írt, hogy a MAX repülésirányító rendszerének szoftvere egy olyan indiai cég közreműködésével készült, ahol a munkások 9 dollárt keresnek óránként, és ez is hozzájárulhatott ahhoz, hogy hibás rendszert fejlesztettek.