További négy Airbus A350F repülőgépet rendelt az Air France-KLM, az új generációs áruszállítókat a Martinair leányvállalat üzemelteti majd a KLM Cargo számára, az Air France pedig még hármat kér az utasszállító változatból.
A francia-holland légitársasági csoport az Air France Cargo számára kért négy Airbus A350F-re is vonatkozó, 2021. decemberi szerződését követően most további négy példányt rendelt az európai gyártó új generációs szélestörzsűjének leendő áruszállító változatából.
A most megrendelt négy Airbus A350F a KLM Cargo és a Martinair Boeing 747-400F áruszállítóit váltja, az új repülőgépeket utóbbi üzemelteti majd az anyavállalat áruszállító üzletága számára.
A repülőgépek 2026 második felétől állnak forgalomba a légitársaság amszterdami repülőtéren működő bázisán, ugyanabban az évben, amikor az Air France is elkezdi üzemeltetni a típusváltozatot, így a csoport mindkét cége az áruszállító variáns indító légitársaságai között lesz.
A Rolls-Royce Trent XWB-97 hajtóművekkel felszerelt A350F repülőgépek szén-dioxid kibocsátása 40, zajterhelése 50 százalékkal alacsonyabb a leváltott Boeing 747-esekénél.
Az A350F 109 tonna árut vehet a fedélzetére, maximális hatótávolsága 4700 tengeri mérföld, azaz 8700 kilométer lesz. Az új típusváltozatról bővebben korábbi cikkünkben írtunk.
Még három A350-900-as az Air France-nak
A csoport egyúttal döntött arról is, hogy az Air France számára további három Airbus A350-900 típusú utasszállítót rendel, amellyel 41 példányosra emelkedik a Párizs-Charles de Gaulle repülőtéren állomásozó flottája az új generációs típusból.
Ezek a repülőgépek 2024-től érkeznek háromosztályos (Business, Premium Economy, Economy) fedélzeti berendezéssel.