A kéthajtóműves áruszállító repülőgépek felé kacsintgat a Cargolux, a jelenleg csak Boeing 747-eseket üzemeltető luxemburgi áruszállító légitársaság nem állít forgalomba több példányt a típusból.
A következő generációs, nagy kapacitású, szélestörzsű áruszállító típusok iránt érdeklődik a Cargolux, és nem valószínű, hogy további példányokat vennének a flottába a négyhajtóműves áruszállító típusokból – nyilatkozta egy konferencián Richard Forson, a légitársaság vezérigazgatója a Cargo Facts szaklapnak.
További Boeing 747-esek forgalomba állítása nem reális lehetőség a Cargolux számára, tekintve, hogy a légitársaságnak csökkentenie kell a széndioxid-lábnyomát – tette hozzá a szakember.
Ez érthető is, mivel a Boeing 747-8 gyártását leállítja a Boeing 2022-ben, a rendelkezésre álló gyártási slotokat pedig már teljesen lekötötték, a korszerűtlenebb és kisebb kapacitású Boeing 747-400-asokból további példányok forgalomba állításával pedig távolabb kerülne a klímacéljaitól a légitársaság, nem beszélve azok magasabb fogyasztásáról és üzemeltetési költségeiről. Utóbbiak közül az eredetileg is áruszállítónak épült vagy már átalakított változatokból nagyon kevés van a piacon, utasforgalomból kivont példányból pedig bár van kínálat, tekintve ezek korát, az átalakítási és karbantartási-nagyjavítási költségeit, vélhetően nem érné meg az üzembe állításuk.
Mint megírtuk korábban, a kéthajtóműves típusok közül a Cargolux komolyan vizsgálja az utasszállítóból átalakított Boeing 777-300ERSF beszerzésének lehetőségét, de opció lehet a típus gyárilag áruszállítónak készülő változata, a 777F megrendelése is. Hosszabb távon szóba jöhet a fejlesztés alatt álló, új generációs 777X cargo-variánsa is, sőt egy korábbi interjúban elhangzottak szerint akár az A350-es típus áruszállító verziója is érdekelné a luxemburgi céget.
Utóbbiról egyre több információ lát napvilágot, az Airbus heteken belül bejelentheti az A350F programját
– a Bloomberg legfrissebb híre szerint.
A típusról, amely kiszivárgott információk szerint A350-950F néven futna, megkapná a nagyobb -1000-es változat hajtóműveit és főfutóit, valamint a törzs hossza a -900-as és az -1000-es között lenne, erről részletesen itt írtunk korábban.
A Cargolux jelenleg harminc példányt üzemeltet a Jumbo áruszállító vagy átalakított változataiból, ebből 16 darab Boeing 747-400-as, 14 pedig Boeing 747-8F. A típus és a légitársaság közös története több mint 40 évre nyúlik vissza: a cég 1977-ben rendelte meg az első Jumbóját, 1993-ban elsőként állította forgalomba a 747-400-as áruszállító változatát, 2011-ben pedig szintén világelsőként vette használatba a 747-8F-et.