Rövid videót tett közzé a Twitteren a Boeing arról, ahogy a 777X prototípusán tesztelik az új, le- és felhajtható szárnyvégeket. 

Amint korábban részletesen is írtunk róla, a Boeing 777X szárnyfesztávolsága kiterjesztett állapotban 71,8 méter lesz, a kedvező üzemanyag-fogyasztás és az optimális repülési paraméterek miatt. Így viszont egy kategóriával nagyobbnak számítana a típus a földön, a repülőtereken manőverezve.

Ezért mindkét szárnyvég külső, 3,5 méter hosszú része felhajtható lesz.

Forrás: Boeing

Ennek köszönhetően felhajtott állapotban a 777X szárnyfesztávolsága megegyezik a 777-300ER típusváltozatéval. Ezzel a repterek gurulóútjain, forgalmi előterein, állóhelyein és a beszállókapuinál az ICAO “E” kategóriájában maradhat a 777X, hasonlóan elődjéhez.

A szárnyvégek mozgatása 20 másodperc alatt megy végbe, a felszállás előtti lehajtásukat manuálisan kell végrehajtania a pilótáknak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A felhajtás azonban automatikusan történik a leszállás után, amikor a repülőgép sebessége 50 csomó (mintegy 92 km/óra) alá csökken.

Korábban szintén beszámoltunk róla, hogy a Boeing 777-9X szűzrepülése várhatóan őszre csúszik a GE9X hajtóműnél felfedezett korai anyagfáradásos hiba miatt.