A német légiforgalmi szolgáltató megegyezett az irányítók képviselőivel a jelenlegi kapacitáshiány rövid és hosszú távú megoldásairól.
Európa nem várt növekedést tapasztalt a légiközlekedésben tavaly, ez pedig főként a nyári csúcsidőszakban járatkésésekhez, sőt törlésekhez is vezetett.
Ez alól Németország sem volt kivétel, amely Európa legforgalmasabb légtere, évente csaknem 3,5 millió mozgásszámmal.
Annak érdekében, hogy idén ezt mérsékelje, a légiforgalmi szolgáltató DFS és az irányítók szakszervezete (GdF) megegyezett egy átfogó intézkedéscsomagról, amely növeli a német légtér kapacitását.
Június elseje óta a légiforgalmi irányítók önként vállalhatnak a kötelezőn felüli műszakokat, amelyet a jelenleginél magasabb juttatásokkal honorál a szolgáltató.
A lehetőség pedig nemcsak az irányítóknak, hanem a támogató területek alkalmazottainak is nyitva áll.
Az egyezség további ösztönző csomagot kínál azoknak, akik nemcsak a jelenleg elfogadott 55 éves életkorig, hanem további két évig szolgálatban maradnának.
A légiforgalmi irányítók megfelelő számát hosszú távon pedig a képzés átalakításával kívánják biztosítani. Idén 122, míg jövőre 146 fő kezdheti meg tanulmányait, amelyet a 2023-ig induló képzések során igyekeznek is fenntartani.
A DFS idén már eddig is több intézkedést hozott, hogy csökkentsék a légtérben a késések számát. Ezek egyike, hogy a járatok repülési magasságát a szomszédos országokkal együttműködésben a kapacitásoknak megfelelően változtatják, ezzel felszabadítva a zsúfolt magasabb repülési szinteket.
A hatás már mérhető, mert míg 2018-ban az összes késés negyedét a légiforgalmi szolgáltatók okozták, idén áprilisban ez az arány már csak egyötöd volt.