Csak október 1-től lehet foglalni a flydubai Dubaj és Budapest közötti járataira, amelyek az eredeti tervek szerint június 27-től indultak volna.

A légitársaság weboldalán már az elmúlt hetekben is csak július 1-től volt elérhető a járat június 27 helyett, azonban a foglalási rendszer legfrissebb adatai szerint
már július, augusztus és szeptember hónapra sem lehet repülőjegyet foglalni a járatra.

Forrás: Flydubai

A Dubaj – Budapest között közlekedő járat a jelenlegi információk szerint október 1-től lesz elérhető.

A csúszás oka minden bizonnyal a Boeing 737 MAX repülőgépek globális repülési tilalmával van összefüggésben.

A légitársaság Boeing 737 MAX 8-as típussal tervezte budapesti járatait.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A flydubai egy korábbi közleményében azt írta, hogy a Boeing 737 MAX típus repülési tilalma miatt átszervezik a menetrendjüket annak érdekében, hogy az utasokat ért kellemetlenségeket a minimálisra szorítsák.

A légitársaságot még a múlt héten – amikor még csak három napos csúszás látszott a foglalási rendszereben – megkérdeztük a változás okáról, akkor a flydubai szóvivője szűkszavú válaszában annyit közölt az AIRportallal, hogy
a légitársaság folytatja a menetrend módosítását és bármilyen változás történik, arról az érintett utasokat közvetlenül értesítik.

A flydubai a menetrendből kivett járatokra repülőjeggyel rendelkező utasokat – minden bizonnyal – a partner Emirates járataira foglalja át.

A dubaji központú légitársaság flottájában az internetes adatbázisok legfrissebb adatai alapján összesen 59 repülőgép teljesít szolgálatot, ebből 45 darab Boeing 737-800, 11 darab Boeing 737 MAX 8 és 3 darab Boeing 737 MAX 9.

A Boeing 737 MAX-ok a típus második katasztrófája után április 13-tól elrendelt globális repülési tilalma miatt nem teljesíthetnek kereskedelmi járatokat, a Boeing pedig leállította az új példányok átadását, valamint lassította a gyártósorok sebességét.

A hónapok óta tartó tilalom több a MAX-eket nagyobb arányban üzemeltető légitársaság számára rendkívüli nehézségeket és kapacitáshiányt okoz, ezt gépbérlésekkel, a meglévő járatok átszervezésével, az új járatindítások elhalasztásával próbálják a cégek orvosolni.

Bár a Boeing már elkészült a szükséges szoftverfrissítéssel, a legfrissebb hírek szerint egyelőre nincs kitűzve céldátum sem a globális repülési tilalom feloldására, sőt az egyes országok hatóságai akár külön eljárásokat is folytathatnak, mielőtt újra repülni engedik a típust.