Harminc darab Boeing 787-9 Dreamliner és tíz darab 777-300ER repülőgép kötelező érvényű megrendeléséről szerződött a Qatar Airways az amerikai repülőgépgyártóval. A légitársaság továbbá 60 darab Boeing 737 MAX 8 megvásárlásáról is szándéknyilatkozatot írt alá.
Nem okozott nagy meglepetést a szélestörzsűekre és a 737 MAX-ekre leadott rendelés sem, bár a korábbi, kiszivárgott értesülések csak 30 darab 787 és 777-es repülőgép megrendeléséről szóltak.
A negyven darab Boeing 787 és 777 szélestörzsűre vonatkozó megrendelés az aktuális listaárakon számolva 11,7 milliárd amerikai dollár értékű, míg a 60 darab 737 MAX 8-ről szóló szándéknyilatkozat 6,9 milliárd dollár az aktuális listaárakon.
A Qatar Airways Boeing szélestörzsűekre vonatkozó megrendelésállománya a mostani szerződéssel 65-ről 105 darabra nő, melyből 60 darab az új generációs 777X típusra vonatkozik.
Al Baker beváltotta az ‘ígéretét’
Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója az A320neo hajtóműproblémái és a program csúszása miatt nem rejtette véka alá, hogy tárgyalnak a Boeinggel keskenytörzsűek beszerzéséről is, annak ellenére, hogy a légitársaság egyfolyosós flottája eddig kizárólag Airbusokból állt.
Mindezért most sokaknak fájhat a feje Toulouse-ban, azonban sajtóértesülések szerint
a 60 darab Boeing 737 MAX megrendeléséről aláírt szándéknyilatkozat nem jelenti azt, hogy a légitársaság teljesen feladta volna az A320neo repülőgépek megvásárlását.
A Qatar Airways összesen 50 darab A320neo repülőgépre rendelkezett szerződéssel, ebből [eddig] csak néhány – egyes értesülések szerint 4 darab – A320neo esetében állt el a korábban megkötött szerződéstől a gyártó késlekedése miatt.
A Qatar Airways lett volna az eredeti tervek szerint az A320neo típus indító légitársasága, azonban a Pratt & Whitney PW1100G hajtóművekkel tapasztalt hibák miatt visszautasították a repülőgép átvételét. A hajtóműgyártó nyilatkozatai szerint a hibákat mostanra sikerült megoldani.
Tovább hátráltatja a Geared Turbofan hajtóművel megrendelt A320neók szállítását, hogy a hajtóművek egyes alkatrészeinek gyártása lényegesen lassabban az előre tervezettnél, így nem tudnak az Airbus számára az előzetes ütemezésnek megfelelően hajtóműveket szállítani.