Az Aerokompozit uljanovszki üzemében elkezdődött az orosz-kínai CR929-es szélestörzsű gép első prototípusához a fő alkatrészek gyártása.
Az orosz Media73 szerint a gyárat vezető Alekszej Russzkih, valamint Anatolij Gajdanszkij, az Irkut helyettes vezetője egy fórumon arról számolt be, hogy az üzem száz százalékos kapacitással működik, itt készülnek az orosz MSz-21-es szárnyai és törzsének központi része, emellett pedig megkezdődött a CR929-es szárnyainak gyártása is.
A prototípus darabok gyártása hivatalosan idén szeptemberben indult el Kínában, de akkor nem közölték, hogy mely alkotórészek készülnek el elsőként, most pedig Oroszország is becsatlakozott a munkálatokba.
Az orosz és kínai együttműködésben fejlesztett CRAIC CR929-es, vagy leánykori nevén Comac 929 tervezése 2011-ben indult, jelenlegi tervek szerint 2025-2027-ben várható a típus első felszállása, és 2028-ban állhat kereskedelmi forgalomba.
Az együttműködési nehézségekkel terhelt program célja egy olyan 250-320 személy szállítására képes szélestörzsű típuscsalád létrehozása, amely fel tudja venni a verseny az Airbus A350-essel és a Boeing 787 Dreamlinerrel. Saját igényfelmérése szerint a gyártó ezer példányra lát keresletet az évszázad közepéig, ennek jelentős részét nem meglepő módon a kínai és orosz megrendelések adhatják.
Arról egyelőre nincs hivatalos bejelentés, hogy milyen hajtóműveket kaphat az új típus, korábban a General Electric és a Rolls-Royce is szóba jött, mint beszállító, de kínai és orosz partnerek bevonása is elképzelhető.