Oroszországban végezhetnek nagyjavítást a Magyar Honvédség Antonov An-26 szállító-repülőgépein az orosz ipari és kereskedelmi minisztérium oldalán megjelent közlés szerint.

A magyar An-26-osok lehetséges oroszországi nagyjavításáról Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter egyeztetett Denis Manturovval, Oroszország ipari és kereskedelmi miniszterével folytatott tárgyalásán.

Bár a tárgyalásról megjelent, hivatalos magyar nyelvű közlemények nem tettek említést a témáról, az orosz ipari és kereskedelmi minisztérium közösségi média oldalán megjelent poszt szerint a Magyar Honvédség An-26-os gépeinek nagyjavítását az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) végezné el, ha erről megállapodás születik.

Az utolsó üzemképes, 406-os oldalszámú magyar An-26-os üzemideje hamarosan lejár, ezt követően a váltótípus rendszerbe állásáig hiányozna hazánkban a katonai rámpás szállítógép-típus.

Ezzel a Honvédség eszköztárából számos képesség – egyebek mellett az ejtőernyős teherdobás, taktikai teherszállítás – kiesne egy időre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Illusztráció, KC-390-es a párizsi légiszalonon (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

Bár José Luiz Machado e Costa, hazánkba akkreditált brazil nagykövet korábbi, kinevezése előtt, a parlament külügyi bizottságában elmondott beszéde szerint előrehaladott tárgyalásokat folytat Brazíliával Embraer KC-390-esek megrendeléséről, de a beszerzésről egyelőre nincsenek konkrétumok.

A brazil repülőgépgyártó multifunkciós repülőgépe nagy fejlődést jelentene minden szempontból, és elhanyagolhatatlan előnye, hogy egyúttal megteremthető általa a légi utántöltési képesség is mind vadászgépek, mind helikopterek számára. A típusról és annak képességeiről korábban itt írtunk részletesen.

A KC-390 pillanatnyi hátránya viszont, hogy a hivatalos szerződéskötéssel együtt legjobb esetben is körülbelül másfél évre van szükség, mire egyáltalán elkezdődhet az itthoni előkészítő munka a típus rendszerbe állítására. Ezen túl az első példány megérkezéséhez és az érdemi bevethetőség kialakításához még több időre lehet szükség. Ezt hidalhatnák át a nagyjavított An-26-osok.

A közlés szerint magyar-orosz miniszteri tárgyaláson szó esett még az Il-103-as típus magyarországi gyártásáról – a témáról itt írtunk részletesen.

Fotó: AIRportal.hu