Légialkalmassági direktíva kiadását tervezi az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA), amelyben egyes, régebbi gyártású Airbus A380-asok szárnyainak szerkezeti vizsgálatát rendeli el, a szárnyak tartószerkezetében keletkezett lehetséges repedések miatt.
Az EASA a 25 legrégebben gyártott A380-as szárnypárokkal felszerelt Airbus A380-asok vizsgálatát rendelheti el egy július 5-én közzétett, légialkalmassági direktíva-javaslatban, de az érintett repülőgépek köre még tovább bővülhet.
A négyhajtóműves óriásgépek mindkét szárnyában végigfutó, hátsó szerkezeti tartók alsó és felső peremén keletkezhetnek repedések a szárnyak külső részén, a 33-as és 49-es számú bordák között. A repedések csökkenthetik a szárnyak szerkezeti integritását.
A probléma az Airbus A380-841, A380-842 és A380-861 változatokat is érinti, konkrétan az MSN 0006 – 0017, MSN 0019 – 0023, MSN 0025 – 0027, valamint az MSN 0029, 0033, 0034, 0038 és 0040 gyártási számú példányokon kell elvégezni az ellenőrzéseket.
Amennyiben a direktívát kiadja a hatóság, az érintett repülőgépek szárnyain részletes ellenőrzéseket kell végrehajtani a szárnyszerkezet gyártási időpontjától számított 180, vagy a repülőgép gyártási időpontjától számított 147 hónapon belül. A vizsgálatokat három évente meg kell ismételni.
Az Airbus egy szerviz-utasítás kiadását tervezi az üggyel kapcsolatban, amely részletes útmutatót tartalmaz a szárnyakon végrehajtandó ultrahangos vizsgálatokkal kapcsolatban.
Az érintett, 2008 és 2010 között forgalomba helyezett példányokból a HiFly, a Singapore Airlines, a Qantas, az Emirates, az Air France és a Lufthansa is üzemeltet gépeket.
Az EASA az A380-asok szárnyainak másik részén keletkezett repedések miatt még 2012-ben adott ki egy direktívát, akkor az összes forgalomban lévő A380-ast át kellett nézni.