Újabb részleteket közölt az NTSB az Atlas Air által üzemeltetett, az Amazonnak járatot teljesítő áruszállító Boeing 767-es balesetének körülményeiről az adatrögzítők, radar és ADS-B adatok alapján. A repülés utolsó másodperceiben meredek süllyedésbe kezdett a 767-es. Nyilvánosságra került egy biztonsági kamera felvétele, amelyen a gép utolsó másodpercei láthatók.

A február végén, Houston közelében bekövetkezett balesetet kivizsgáló amerikai közlekedésbiztonsági szervezet, az NTSB kedden frissítést tett közzé, amelyben a megtalált repülési adatrögzítő és fedélzeti hangrögzítő (FDR és CVR) megkezdett kiolvasása, valamint a rendelkezésre álló radar és ADS-B adatok alapján újabb információkat közölt.

Eszerint a légiforgalmi irányítás tájékoztatta a pilótákat az útjukba eső zivatarról, amelynek elkerülését megkezdte a repülőszemélyzet, miközben a kiadott engedélyeknek és eljárásoknak megfelelően süllyedt Houston repterének megközelítéséhez.

Az adatrögzítő szerint kisebb, szokatlannak nem mondható magasságváltozások voltak tapasztalhatók, amikor a repülőgép a közeli vihar keltette turbulens légtömegbe került, a repülőgép ekkor 6200-6300 láb közötti (kb. 1900 méter) magasságban repült, a sebessége stabilan 230 csomó körül volt.

Nem sokkal ezután a hajtóművek tolóereje a maximumra növekedett, a gép orra enyhén, 4 fokkal felemelkedett.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezt követően a 767-es repülőgép eddig ismeretlen okból a következő 18 másodpercben 49 fokos lefelé mutató állásszöget vett fel, a magassági kormány kitérésére reagálva.

Az átesésre figyelmeztető kormányrázó berendezés nem lépett működésbe. A megkezdett intenzív süllyedés során a repülőgép igen nagy, 430 csomós (csaknem 800 kilométer per órás) sebességre gyorsult az adatrögzítőből kiolvasott, valamint a rendelkezésre álló radar és ADS-B adatok alapján – ezt rögzítette a biztonsági kamera felvétele is. Az extrém állásszöget a süllyedés közben mintegy 20 fokkal sikerült mérsékelnie a pilótáknak.

Az NTSB tájékoztatása szerint a kapitány 2015 óta volt a cégnél, eddigi pályafutása során 11 ezer órát repült, a típuson 1250-et, az első tiszt pedig 2017 óta dolgozott a vállalatnál, eddig 5000 órát repült összesen, a 767-esen 520-at.

Az előkerült biztonsági kamera által rögzített felvétel alábbi változatán 7 másodpercnél jelenik meg a repülőgép, a kép függőleges középvonalától kicsit jobbra, a nagy fa koronája mögött.