Kiváló pénzügyi eredménnyel zárta az Airbus a tavalyi évet, a nyilvánosságra hozott pénzügyi jelentés szerint a profit 189 százalékkal haladta meg a 2016-os szintet úgy, hogy bevételük nem nőtt. Aggodalom bár van a Pratt hajtóművek hibái miatt, de az Airbus tartja az évi 800 darabos átadási célt.
A toulouse-i székhelyű repülőgépgyártó sajtótájékoztatóján Tom Enders vezérigazgató ismertette a legfrissebb pénzügyi jelentés, amely szerint bár az Airbus 2017-ben az előző évihez képest nem tudta növelni bevételeit, nyeresége mégis kilőtt.
Az év során a tavalyival megegyező mértékű, 66,7 milliárd euróból gazdálkodtak, és a jelentésben nem részletezett költségszint mellett 4,3 milliárd euró nyereséget hoztak össze üzemi szinten, ez 52 százalékkal több, mint egy évvel korábban, az adózott, vagyis tiszta nyereség pedig 2,8 milliárd euró lett, 189 százalékkal több, mint 2016-ban.
Kereskedlemi gépekből 143 milliárd, helikopterekből 6 milliárd, hadiipari megrendelésekből 8,8 milliárd euró értékű megrendeléshez jutott a társaság tavaly.
Tavaly az Airbus 17 százalékkal nagyobb, 157,6 milliárd euró értékű megrendelést gyűjtött be, de a rendelésállomány teljes értéke listaáron számolva így is 6 százalékkal csökkent 2016-hoz képest és 996 milliárd eurón áll. Mint ismert, az Airbus 2017-ben rekord mennyiségű, 1109 gépre kötött szerződést tavaly, a könyvekben jelenleg 7265 gép gyártása van lekötve. Toulouse tavaly 718 repülőgépet adott át üzemeltetésre.
A kereskedelmi repülőgépek gyártásával foglalkozó részleg közel 51 milliárd eurót szedett be az ügyfelektől és 3,4 milliárdos eredménnyel üzemelt, de ami ennél is érdekesebb, hogy a hadiipari részleg 9 százalékkal kevesebb, 10,8 milliárdos bevételből is képes volt a tavalyelőtti 93 milliós veszteségből 212 milliós nyereséget faragni 2017-re.
Tom Enders értékelése szerint az Airbus az összes fontos pénzügyi mutatóját jelentősen tudta javítani, és túlteljesítette az év elején kitűzött célokat. Kihangsúlyozta, hogy a Pratt hajtóművek újabb hibája bár némi aggodalomra adnak okot, az A320neo gyártásának felfuttatását várhatóan nem érinti a hajtóművek átvételének ideiglenes megtagadása.
Tom Enders a változatlan szintű árbevételt azzal magyarázta, hogy az üzemelési környezet változásai miatt 2 milliárd euróval nőttek a kiadások, és ezt pont ki tudta egyenlíteni a gépeladásokból bejövő plusz forrás.
Erre az évre Enders elmondása szerint az Airbus 800 gép átadását ütemezte be, de ez nagyban függ majd a beszállítóktól, így elsősorban a hajtóműgyártókon. A 800 darabos szállításhoz kötve az Airbus a tavalyihoz képes 20 százalékkal nagyobb, 4,2 milliárd eurós üzemi eredménnyel számol.
A 2017-es év legfontosabb eseményei zanzásítva