Jelentős fennakadást okozhat a Boeing legfontosabb típusainak termelésében a 737 MAX-hoz és a 787-eshez is fődarabokat gyártó Spirit Aero Systems wichitai üzemében kezdődő sztrájk.

A repülőgépipari dolgozókat is tömörítő IAM szakszervezet tagjainak 85 százaléka voksolt a munkabeszüntetés és 79 százaléka a Spirit Aero Systems utolsó béremelési ajánlatát tartalmazó kollektív szerződés elutasítása mellett, annak ellenére, hogy múlt héten a szakszervezet tárgyalói egyhangúlag az ajánlat jóváhagyását javasolták.

Erre válaszul a cég már csütörtökön felfüggesztette a termelést – írta a Seattle Times. Ugyanakkor a szakszervezet és a munkáltató is szorgalmazta, hogy a felek tárgyalásos úton próbáljanak megoldást találni a mindenki számára káros sztrájk helyett.

A Spirit Aero Systems kansasi Wichitában működő üzeme gyártja a Boeing 737 MAX teljes törzsét és az összes Boeing-típus elülső, a pilótafülkét tartalmazó törzselemét, valamint a szárnyakhoz és a hajtóművek pilonjaihoz számos más szerkezeti alkatrészt is.

Ha a sztrájk néhány napnál tovább tart, az nagyon hamar fennakadást vagy akár leállást okozhat a Boeing termelésében, és megakaszthatja a 737 MAX és a 787-es gyártását is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Boeing

A Boeing egyelőre igyekezett megnyugtatni saját munkavállalóit, és támogatásáról biztosította beszállítóját, azonban kilátásba helyezte, hogy a Seattle környékén dolgozóknak az új példányok gyártásáról esetleg át kell térniük a minőségi hibák miatt átadásra váró 787-esek és 737 MAX-ok javítására.

A beszállító leállása ugyanakkor az Airbust is érintheti, ugyanis a wichitai üzem az A220-ashoz is gyárt alkatrészeket és szerkezeti elemeket.

A Spirit Aero Systems még a világjárvány alatti leállások hatásait sem heverte ki, és a vállalat a 737-es és 787-es típusok gyártásának minőségi hibák miatti korábbi leállítása, lassulása miatt is pénzügyi nehézségekkel küzd. A cég sztrájk esetén további bevételkiesést szenvedhet el, miközben mindkét repülőgépgyártó azon fáradozik, hogy már idén is növelje, és a következő években tovább emelje az érintett típusok összeszerelési ütemét.

Forrás: Spirit AeroSystems