Heteken belül végrehajthatja szűzrepülését az első Airbus ACJ320neo, azaz az Airbus új generációs hajtóművekkel felszerelt keskenytörzsű típusának corporate jet változata. Az európai gyártó már a CFM hajtóművekkel felszerelt „prototípusról”közölt képet.
Amint korábban megírtuk, az első ACJ320neo idén év végén áll forgalomba a brit Acropolis Aviation, majd nem sokkal később követi azt a második, melyet a svájci Comlux üzemeltet majd. Miközben az A320neo-család kereskedelmi változataiból már több mint 300 repül világszerte, az üzleti jet változatok első példányait csak most kezdik összeszerelni.
A tesztelési program lezárultát követően a repülőgép exkluzív fedélzeti berendezésének elkészítéséről a svájci Bázelben működő AMAC cég gondoskodik, mely az Alberto Pinto-tervezte kabinberendezést szereli be a repülőgépbe. Az ACJ320neo nem a mostani – egyébként tetszetős – gyári festésben áll forgalomba, hanem egyedi festést kap majd.
Az ACJ320neo 25 utas szállítására berendezve akár 13 órás, több mint 11 ezer kilométeres utak megtételére is képes, az új generációs hajtóműveknek és sharkleteknek köszönhető a 15%-kal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásnak. Az ACJ320neo gépekbe a hagyományos változatokhoz képest a raktér rovására kiegészítő üzemanyagtankot építettek be, valamint a gépek saját kinyitható lépcsővel is rendelkeznek.
A repülőgép festéséről itt nézhető meg egy videó.
Az ACJ320neo változatokból eddig összesen 9 darabra szerzett megrendelést az Airbus, köztük három ACJ319neo, és hat ACJ320neo repülőgépre.