Az Airbus több hetes késéssel tud csak A321neót és A321LR-t leszállítani, de ezúttal nem a hajtóművek, hanem a túl sok féle kabinberendezés okozza a gondot.
Az ATW Online szerint erről az Airbus már tájékoztatta a vevőket. Információik szerint a leganygobb kapacitású A320-családtag gyártásában apró, de bosszantó hibák okozzák a fennakadást. A típushoz számos gyártó kínál berendezési tárgyakat, így székeket, különböző konyhai felszereléseket, vagy fedélzeti szórakoztató rendszert. Az Airbus egyik szóvivője szerint annyi féle variáció van, hogy minden egyes új kombó telepítésénél kiderül valamilyen turpisság. Ezek között említette a kábelezéssel kapcsolatos malőröket.
Ezek a problémák azonban viszonylag rövid időn belül megoldhatóak, így a gyártó szerint nem befolyásolják az A321LR első kereskedelmi járatának indítási dátumát, a késések ellenére a negyedik negyedévben fel fog szállni a transzatlanti járatok teljesítésére tervezett gép.
Mint korábban megírtuk, a Primera Air lett volna az első üzembe állító, de idő közben becsődöltek, ezért az izraeli Arkia fogja a üzemeltetni az első példányt.
A kabinkonfiguráció mellett azonban a toulouse-i gyártónak továbbra is problémát okoznak a hajtóművek és ebben mindkét beszállító, a Pratt & Whittney és a CFM International is ludas. Ezek, illetve a korábban elhalmozódott, félkész gépek befejezése együttesen okozta, hogy most már több hetes csúszásban vannak az átadásokkal, ezért megkezdték az átadások rendszerszintű átütemezését.
Ennek ellenére az Airbus az ATW szerint nem tett le arról, hogy felpörgesse a gyártási rátát, ezért új menedzsert bíztak meg a feladattal: a Libherr Aerospace-tóől leigazolták Heiko Lutjens főrmérnököt, feladata pedig az A321neo és A321LR gyártásának felpörgetése lesz.
Az Airbus szeptember végéig kicsivel több mint 6100 példányt adott el az A320neo családból, ebből közel 2000 az A321neóra érkezett rendelés. A kilencedik hónap végéig 471 neót adtak át üzemeltetésre.