Felpörgette a repülőgépek átadásait a Boeing a 737 MAX engedélyeztetése után, és megelőzte európai versenytársát, sőt új megrendelésből is többet gyűjtött be. A példányszámok azonban elenyészők.
Január egyébként is lapos szokott lenni a rendelések és átadások terén, de a járványhelyzetben még a szokásosnál is alacsonyabb fordulatszámon dolgoznak a gyárak.
Az Airbus például egyetlen új megrendelést sem gyűjtött be ebben a hónapban, a Boeing viszont 4 repülőgép vételéről is megállapodott, igaz, ezek áruszállító példányokra szólnak, az Atlas Air kért még négy Boeing 747-est.
Azonban árnyalja a Boeing helyzetét, hogy a rendelésállomány tovább csökkent, mert 6 gép vételétől visszaléptek, 40 darabot pedig kockázatos teljesítés miatt a gyártó törölt a fix megrendelések közül.
A Boeing rendelésállománya 4016 gépből áll, ez 1300 példánnyal kevesebb, mint egy évvel korábban, míg az Airbus adatsora nem mutat csökkenést, 7163 repülőgép legyártására van élő szerződése a társaságnak.
Az átadások terén 2019 óta nem teljesített jobban európai riválisánál a Boeing, az amerikai gyártó januárban 26 gépet szállított le a megrendelőknek, ebből 23 darab 737 MAX volt, egyébként mintegy 400 elkészült példány vár arra, hogy a megrendelőkhöz kerüljön.
Ezzel kapcsolatos a hír, amely szerint a Smartwings után az Icelandair is bejelentette, mikortól használná ismét az új generációs keskenytörzsűit. A tervek szerint márciustól teljesítenek ismét szolgálatot a 737 MAX-ek az izlandi társaság színeiben.
A Boeing egyetlen szélestörzsűt sem tudott átadni, az Airbusnál viszont az év első hónapjában egy A330-as és egy A350-es hagyta el a gyártóbázist.
Az európai gyártó emellett átadott 3 darab A220-ast, valamint 16 darabot az A320-családból (4-et hagyományos, 12-t pedig új generációs hajtóművekkel).
Tavaly ugyanilyenkor az Airbus lemondásokkal együtt 269 gépre gyűjtött rendelést és 31-et adott át, a Boeing egy új gépre sem szerződött és 13-at adott át üzemeltetésre.
Érdekesség, hogy az Airbus 2020-as teljes éves új megrendelése a tavaly januárinál eggyel kevesebb, 268 gépet mutatott (az adatokat később pontosította az Airbus – a szerk), ennek oka, hogy a járvány miatt ugyan kötöttek új megállapodásokat, de sok szerződéstől elálltak az ügyfelek.