Már csak 2024 második negyedévére várja az A321XLR forgalomba állítását az Airbus, az európai gyártó az ellátási láncok bizonytalanságai ellenére fenntartja idei 700 gépes átadási célját, és ragaszkodik az A320neo család gyártási ütemének havi 75 darabra növeléséhez.
Az Airbus eredetileg 2023-ra tervezte az A321XLR forgalomba állítását, amely a gyártó idén májusi közlése szerint a 2024 elejére csúszott, az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) további követelményeinek való megfelelés érdekében, amely mögött a középső törzstartály tűzvédelmével kapcsolatos aggályok állnak.
A típus forgalomba állítása 2024 második negyedévében várható, amely nem jelent jelentős késést az előző vállaláshoz képest
– ismerte el Guillaume Faury az Airbus vezérigazgatója az október 28-i, harmadik negyedéves pénzügyi eredmények ismertetésekor.
Közlése szerint a fejlesztési és tanúsítási ütemterv az elmúlt időszakban pontosabbá és stabilabbá vált, miután a háromtagú A321XLR-tesztflotta mindegyike végrehajtotta már az első repülését.
Az Airbus fenntartja a 700 kereskedelmi repülőgép átadására vonatkozó éves célkitűzését idénre, ugyanakkor a vezérigazgató kiemelte, hogy nagy a nyomás a továbbra is sérülékeny helyzetben lévő ellátási láncokon a világjárvány, az ukrán konfliktus, az energiaellátás és a munkaerőpiacon tapasztalható problémák miatt.
A vezérigazgató azt is közölte: az A320neo család gyártási ütemének növelése terv szerint halad a 2024 elejére kitűzött havi 65 darab felé.
Az összes telephelyen zajlik a felkészülés arra, hogy az Airbus 2025-re havonta már 75 A320neo családba tartozó repülőgépet szereljen össze, valamint arra is, hogy ezen belül egyre nagyobb arányt képviselnek a komplexebb gyártási folyamatokat igénylő A321neo-változatok.
A kínai Tiencsinben lévő üzem korszerűsítése és felkészítése az A321-es gyártására már véget ért, és már folyamatban van az első példány összeszerelése, Toulouse-ban pedig a keskenytörzsűek végszerelését végző második sor korszerűsítésének előkészítése halad, hogy az összes ottani sor képes legyen A321-esek gyártására.
A vállalat az év első kilenc hónapjában 437 kereskedelmi repülőgépet adott át, bevételei elérték a 38,1 milliárd eurót, amely 2,9 milliárddal több, mint az előző év azonos időszakában. A vállalat kereskedelmi repülőgépek üzletágának korrigált eredménye 5 százalékkal 2,875 milliárd euróra nőtt. A teljes idei évre 5,5 milliárd eurós korrigált eredményt (EBIT) vár a gyártó, és az idei évre vonatkozó szabad cash-flow előrejelzését 4,5 milliárd euróra emeli, ha nem következik be váratlan fordulat a világgazdaságban.