A csaknem negyven éves fejlesztésű Boeing 767-esre még mindig van kereslet teherszállítóként, ezért ismét növelik az összeszerelés ütemét. A következő esztendőkben húsz százalékkal évi 36 példányra emelik a gyártási rátát.
A napokban a pénzügyi beszámoló részeként a Boeing vezetősége bejelentette, hogy növelik a 767-es gyártási rátáját – írja a Bloomberg portál. A csaknem negyven éves fejlesztésű típus jövője ezzel továbbra is biztosított.
Az utóbbi években már többször emelték a kibocsátást, a mostani közlés szerint a jelenleginél 20 százalékkal több, harminchat példányt készül a típusból a következő években, azaz havonta három darab.
A nyolcvanas-kilencvenes évek népszerű utasszállítója ma már csak teherváltozatban készül, még 63 darabra van megrendelése a gyártónak, például az Amazon és a FedEx üzemelteti. Utóbbi az elmúlt években is számos példányt megrendelt.
A terv egyébként az volt, hogy a 787-es Dreamliner teljesen leváltja a 767-est, de mivel nincs más ilyen méretű kargótípusa a gyártónak, az öregedő gép még gyártásban maradt az igények miatt.
Az 767-300-ason alapuló áruszállító variáns 1995 óta repül, a UPS 1993-as programindító rendelésével kezdte meg a pályafutását, és eddig 136 példány készült belőle.
A szintén 767-es alapú katonai légiutántöltő változat, a KC-46 bár késésben van, a közeljövőben megtörténhet az első darab átadása az Egyesült Államok légierejének, így a gyártósort ez is élteti még jó ideig. A Boeing-vezető Dennis Muilenburg közölte, hogy most igyekeznek más légierőknél is megrendeléseket szerezni.