Kilencven százalék feletti visszaesést vár a forgalomban szeptemberre a Budapest Airport a tavalyi évhez viszonyítva. A szeptember 1-től bevezetett és továbbra is érvényes beutazási korlátozások miatt a légitársaságok csökkentett üzemelést terveznek a következő hónapra is a kereslet hirtelen visszaesése miatt. A légiáru-szállítás viszont a járvány ellenére is jól teljesít.

A 2020. szeptember 1-től érvényes utazási korlátozások következtében jelentősen, 90 százalék fölötti mértékben mérséklődött a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalma szeptember első két hetében augusztushoz viszonyítva – adta hírül lapunkhoz eljuttatott közleményében a Budapest Airport.

Az üzemeltető tájékoztatása szerint jelenleg a napi gépmozgások – tehát a fel- és leszállások – száma 120 körüli, ami a tavaly szeptemberi napi átlagos járatszám kevesebb mint 30 százaléka.

Szeptemberre a Budapest Airport 90 százalék feletti visszaesést vár 2019 azonos időszakához viszonyítva.

Forrás: Budapest Airport

Több légitársaság jelezte, hogy a kereslet hirtelen mérséklődése miatt csökkentett üzemelést tervez a következő hónapra is, ami azt jelenti, hogy októberben szintén 80-90 százalék közötti visszaesésre lehet számítani.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Budapest Airport szeptember eleji előrejelzése szerint az idei utasszám a tervezettnek maximum az egyharmada lesz idén, ami 5,5 millió utast jelent.

Csökkentett üzemmódban a terminálok és a parkolók

A Budapest Airport közleménye arra is felhívja a figyelmet, hogy a repülőtér lecsökkent forgalma miatt szeptember közepétől a Holiday Lite parkoló működését átmenetileg felfüggeszti az üzemeltető. Az utasok a repülőtéri parkolók közül a Prémium Parkoló, a Terminál Parkoló és a Holiday Parkoló szolgáltatásait vehetik igénybe.

Forrás: Budapest Airport

Amint korábban beszámoltunk róla, a 2-es terminál bizonyos részei továbbra is zárva tartanak, az utasok nem léphetnek be az 1. móló utasforgalmi területeire, a 2A terminál utasfelvételi csarnokába és érkezési oldalára, valamint a B oldali utasmóló indulási szintjének egy részére.

Az induló utasok esetében az utasfelvétel és a poggyászfeladás a 2B terminálon történik. A tranzitterületen a 2A és 2B Terminál (a fent felsorolt kivételekkel) és a SkyCourt utasforgalmi területei nyitva maradnak. Az érkező utasok a 2B terminálon hagyhatják el a repülőteret.

A járvány alatt is jól teljesít a Cargo City

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2020. január-augusztus hónapokban összesen 84 510 tonna légi teherárut kezelt, ami csupán 3,3 százalékkal kevesebb 2019 azonos időszakához képest.

Ez azt jelenti, hogy a budapesti repülőtér átlagosan több mint 10 000 tonna légi teherárut kezelt havonta.

Más repülőterekhez képest a BUD Cargo City forgalma stabil, a 3 százalékos csökkenés nemzetközi összehasonlításban jó eredménynek számít, ugyanis vannak olyan repülőterek, ahol a járvány alatt szinte teljesen eltűnt a légiáru-forgalom.

(Fotó: AIRportal.hu)

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren kezelt áru import-export aránya némileg eltolódott a korábban tapasztalható kiegyensúlyozott 50-50 százalékról 60-40 százalékra, az import javára. A forgalom is átrendeződött: a hosszú távú, szélestörzsű utasszállító járatok drasztikus csökkenésével azok alsó fedélzetének légiáru-szállító (belly cargo) kapacitása eltűnt.

Jelenleg elsősorban a dedikált áruszállító járatok szolgálják ki a piaci igényeket, ezek száma az idei első 8 hónapban több mint 17 százalékkal nőtt a reptéren.

A légiáru-szállítás zavartalan működése továbbra is rendkívül fontos a nemzetgazdaság működése szempontjából. Menetrendszerű cargo járatokat üzemeltetnek a Budapest Airport hosszú távú partnerei – a Cargolux Hong Kongból, a Qatar Airways Dohából, a Turkish Airlines Isztambulból, illetve fontos új kapcsolatot jelent a Korean Air Szöul-Budapest áruszállító járata.

Az integrátor és futárvállalatok is zavartalanul működnek a repülőtéren: a DHL Express, a FedEx / TNT Express és a UPS járatai napi szinten kötik össze Budapestet nagy logisztikai központjaikkal.