Más termékeinél számít arra a több mint háromezer dolgozójára az Airbus, akik az óriásgép gyártásának 2021-es bezárása után munka nélkül maradnának. Eközben a német állam azt vizsgálja, miként szerezheti vissza az A380-as program fejlesztésére adott kölcsönből hátralévő 600 millió eurót.

Megkezdte az üzemi tanáccsal a tárgyalásokat az Airbus arról, hogy mi legyen azokkal a dolgozókkal, akik a 2021-re bezáró A380-as programon dolgoznak – írja az aero.de portál.

Az összesen több mint háromezer munkavállalóra átképzések után az egyre nagyobb ütemben gyártott A320neo- és A350-programoknál számít a cég.

Emellett még több területen is el tudják képzelni, hogy új álláshelyet találnak az embereknek.

A friss információk szerint 1300 körüli azoknak a száma, akik a tényleges összeszerelésben vesznek részt, mintegy 2100 ember pedig az értékesítésben, az adminisztrációban és más kapcsolódó ügyek intézésében. Spanyolországban 400-500 dolgozó, az Egyesült Királyságban 500-600, Franciaroszágban és Németországban egyaránt 1100-1200 érintett.

Hirdetés
A380-as törzselemek Hamburgban. (Fotó: AIRportal.hu)

Mindeközben az A380-as kifejlesztésére, a gyártás beindítására a 2000-es évek elején Németországtól kapott hitel ügyében is nyilvánosságra kerültek részletek. Az aero.de másik írásában szemlézett médiaértesülések szerint a mintegy 942 millió eurós kölcsönnek eddig a harmadát fizette vissza a cég.

Még mintegy 600 millió euró lehet hátra a hitelből, amit az Airbus az eddigi néhány közlése szerint nem akar visszafizetni, mondván, a gyártás befejezésével okafogyottá válik, azonban a német kormányzat szeretné visszakapni ezt a pénzt is.

Nem adnák vissza a német adófizetői pénzt (Fotó: Airbus)

A cég pénzügyi vezetője arra hivatkozik, hogy a szerződések szerint kész példányonként kell törleszteni, és mivel 2021-ben elhagyja az utolsó gép is az üzemet, nem lesz minek alapján fizetni. Emellett kockázati befektetés formájában nyújtották a kölcsönt az álláspontjuk szerint.

Többek közt ez a juttatás volt az egyik oka annak az azóta is zajló vitának, amelyben a Boeing vádolja az Airbust tiltott állami támogatás elfogadásával.

Ahogy fordítva is, az Airbus szintén ezt mondja a Boeing néhány programjáról. A világgazdasági szervezet, a WTO már mindkét felet elmeszelte, több ítéletet hozott arról, hogy a Boeing és az Airbus is élvezett versenytorzítónak minősíthető állami juttatásokat, különböző formákban.

Hirdetés